צרכנות

תזהרו: ניקיון בתים יכול להיות ממכר

משאל חדש מראה כי ניקיון דירה ואף כל פעולת ניקוי עוזרת במצבי לחץ. איך אנו לרוב רואים חברות ניקיון ומה גילינו?

לרוב רואים חברות ניקיון כאנשי צוות המגיעים לביתנו לבצע פעולה משעממת או סיזיפית אך אנו סבורים כי שירותי ניקיון בתים ומלאכת הניקוי היא הרבה יותר מפעולה רובוטית. למדנו שניקיון איכותי מצריך מחשבה ותכנון בהתאם למרחב שיש לבצע בו את העבודה, תוך כדי שילוב הידע על חומרי הניקוי והתאמתם לסוגי המשטחים כך שלא יווצר להם נזק. יש לשלב איש מקצוע בעל מוטיבציה ורצון אמיתי לחולל שינוי מרטיט ונקבל קסם שיהפוך את מראה הבית לחלוטין.

ניקיון בתים פרטיים בתור מדיטציה? עד לא מזמן בישול היה דרך להכין אוכל. ובכן כבר שנים שאנו יודעים שהכנת האוכל יכולה להיות תרפיה ואומנות בפני עצמה.  הרבה אנשים מדווחים כי במצבי חרדה הם משתמשים בפעולת הניקוי על מנת לשחרר אנרגיה עצורה ולהגיע לאיזון ולא סתם, ניקיון בתים הוכח כפעולה מדיטטיבית שתוצאתה לא פחותה מכל פעולה אחרת שחוזרת על עצמה באופן צפוי אך אקטיבי ומעודדת רוגע. חברות ניקיון רבות קמו על טהרת הניקיונות והרצון לראות את החלל עובר שינוי ממצב של לכלוך למצב של הברקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשוב לבצע ניקיון בבתים באופן רציף:

זמן עבודה, זמן משפחה, מה אם אין לי זמן להנות מיתרונות פעולת הניקוי? מעבר לפעולת הניקוי עצמה שחבויה בתוכה מתנה ישנה התוצאה – בית נקי ונעים. על תוצאה זו מומלץ לא לוותר. מעל ל 70% מהאנשים מעידים כי סביבה נקייה משפרת את הרגשתם, את מצב רוחם ואף את יכולת המיקוד שלהם. במידה ואתם מגיעים לפעולת הניקוי לחוצים, עמוסים או ללא מרווח של זמן, חלקו משימות בין בני הבית או פנו אל חברת ניקוי דירות או בתים. התחושה שהבית מתוחזק ונקי לפעמים בנוסף לניקיונות השוטפים שלנו, משפרים את איכות החיים בצורה יוצאת דופן. לרוב העניין הסתכם בכמה מאות שקלים לחודש דבר שלרוב שווה לחלוטין את התועלת שהוא מביא. ניקיון מתבטא גם בהשפעות על מצבנו הבריאותי, פחות אבק וקרדית האבק, האחראית על לא מעט מהאלרגיות והשיעולים שאנו וילדנו חווים. כמו כן אוויר נקי יותר לנשימה ופחות בקטריות ועובש המצטברים בעיקר במקומות לחים כגון: בחדרי רחצה.

אני רק שאלה: מה עושים כשנמצאים אחרי שיפוץ והאבק לא מפסיק?

מנקים, מנקים ועוד קצת מנקים. האבקה הלבנה שמכסה את הכל היא לא בדיוק אבק אך בהחלט נמצאת בכל מקום כמוהו. מה גם שמאוד קשה להיפטר ממנה. במצבים שלאחר שיפוצים בעיקר כאלה הכוללים עבודות של טיוח או צבע כדאי להזמין איש מקצוע שיבצע ניקיון לאחר שיפוץ מפני שאין זה עניין של מה בכך. מניסיון אישי לבצע ניקוי אחרי שיפוץ ללא הציוד המתאים זוהי משימה כמעט בלתי אפשרית ובעיקר מתישה, מייגעת ומוציאה את ההנאה מתהליך הניקוי. לרוב לא רואים את הסוף ו"הלכלוך" ממשיך להופיע בלי שהספיק להיעלם ליותר מכמה שניות. שימו לב שבכל הוצאה כספית על שיפוץ יש לראות את הניקוי שאחריו כחלק בלתי נפרד מההוצאות. מה גם שלרוב זהו יהיה סכום זעום לעומת ההשקעה בשיפוץ אפילו הקטן ביותר.

סוף מעשה במחשבה תחילה

במידה והחלטתם בכל זאת לבצע פעולת ניקוי מאסיבי בעצמכם בחברת "טופ פוליש" נותנים לנו טיפים:

שלב ראשון:  תכנון וארגון הניקוי – אבק: מהחלקים העליונים לתחתונים רצפה: מהחלקים הרחוקים של הבית לכיוון היציאה.

שלב שני:  לבוש: כפפות, מסכות, בגדי עבודה, איסוף שיער במידת הצורך

שלב שלישי: ציוד: הכנת החומרים והמכשירים השונים לפי המשטחים או החפצים אותם תרצו לנקות (מכונת קרצוף, פוליש וכו'..)

שלב רביעי:  תחילת עבודה רציפה ללא הלוך חזור בין פעולות ניקוי שונות, לסיים פעולה ורק אז להתחיל אחת אחרת.

שלב חמישי:  ליהנות מהשינוי המתהווה

אין ספק שהלכלוך בכל מקום יכול להיות מאיים על חלקנו.  אך אין זה אומר שהוא אויב בלתי מנוצח אלא שיש להכיר אותו על מנת לדעת כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר. ניתן למצוא הנאה בפעולת הניקיון, לרקוד לשיר או לשמוע מוזיקת רקע, אפשר לדבר לעצמך או פשוט להיות באותו הרגע מבלי לחשוב. קצת זמן שקט ובסופו נפגוש בית נקי, נשמע כמו עסקה שווה בהחלט. מידי פעם אפשר להזמין שחקני חיזוק או במידה והסתבכנו או כאשר שמדובר על ניקיון יסודי במיוחד תמיד ניתן לפנות לעזרת חבר, או חברה לניקיון שתגרום לקסם לקרות מהר יותר .

Back to top button