צרכנות

מתלבטים מה ללמוד? 5 גורמים שיעזרו לכם לקבל החלטה

השתחררתם מהשירות הצבאי או הלאומי? אתם כבר אחרי "הטיול הגדול"? סביר להניח שאתם מרגישים שהגיע הזמן להיות רציניים ולתכנן את העתיד שלכם. עבור רוב הצעירים הצעד הראשון הוא לימודים אקדמיים, שהפכו בשנים האחרונות לדרישה בסיסית כמעט בכל תחומי העיסוק. אבל איך בוחרים מה ללמוד? איך בוחרים איפה ללמוד? איך מחליטים? איפה אפשר למצוא בכלל מידע?

תקופת בחירת הלימודים אינה פשוטה עבור רוב הצעירים, שכן יש כל כך הרבה אפשרויות מעולות ומעניינות אבל, אין לנו באמת את הידע והכלים לדעת מה יתאים לנו, מה יעניין אותנו באמת ומה יעזור לנו לבנות קריירה מספקת בעתיד. ייעוץ לימודים מטרתו להקל על תהליך הבחירה ולהגיע להחלטה מושכלת. לכן כדאי להתייעץ עם גורמים שונים שיוכלו לכוון אתכם למסלול הנכון בין אם באמצעות הכרות מוקדמת, ידע וניסיון בתחומים שלגביהם אתם מתלבטים או מומחיות בתחום ייעוץ הלימודים והתעסוקה. ריכזנו עבורכם חמישה גורמים שונים, שאליהם תוכלו לפנות בבקשה לעזרה ולעצה טובה.

חברים ומשפחה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אין מישהו שמכיר אתכם טוב יותר מהאנשים הקרובים אליכם ביותר. לכן, סביר להניח שהם ידעו לתת לכם עצה טובה גם בקשר לבחירת תחום לימודים שיתאים לכם. שתפו את החברים ובני המשפחה בלבטים שלכם, ביתרונות ובחסרונות של כל אפשרות שעומדת בפניכם ובחששות שמטרידים אתכם. הם עשויים לספק לכם נקודות מבט חדשות ונקודות מעניינות למחשבה, ואף לכוון אתכם למסלול המיטבי עבורכם מתוך אהבה, אכפתיות וכוונות טובות.

אנשי מקצוע בתחומים שמעניינים אתכם

אומרים שאין חכם כבעל ניסיון, לכן אם אתם מעוניינים לפתח קריירה מצליחה בתחום מסוים, או מתלבטים בין כמה תחומים שונים תתייעצו עם אנשים שכבר הצליחו בהם לפניכם. אם יש לכם אפשרות ליצור קשר עם מישהו כזה, נצלו את ההזדמנות ותתייעצו איתו לגבי לימודי התואר, לימודי ההמשך שלאחריו ולגבי אפשרויות התעסוקה שהלימודים יפתחו בפניכם בשוק העבודה. אלו הם בוודאי שיקולים חשובים שעומדים בבסיס ההחלטה שתקבלו בסופו של דבר, לכן שווה לקבל עזרה מאנשים יודעי דבר לפני שתגיעו להכרעה סופית.

אופציה נוספת היא לפנות לאנשי מקצוע ולמכונים המתמחים בתחומי ייעוץ תעסוקתי וייעוץ לימודים, שיוכלו לעזור לכם להחליט אילו תחומי עיסוק עתידיים יענו על הצרכים ועל השאיפות המקצועיות שלכם. תוכלו לפעול לפי עצתם ולבחור במסלול לימודים שמתאימים לתחומי העיסוק שיימצאו מתאימים בשבילכם.

שאלוני אישיות

פסיכולוגים ומומחים פיתחו לאורך השנים שאלוני אישיות שונים, שמטרתם לעזור לכם להבין ולהכיר את עצמכם קצת יותר טוב, ולהחליט מה כדאי ללמוד ואילו תחומי עיסוק נכונים עבורכם. יש שאלוני אישיות שבוחנים את תכונות האופי שלכם, את תחומי העניין שלכם או איזה סוג "טיפוס" אתם לפי מודלים פסיכולוגיים של אנשי מקצוע בתחום. את רוב השאלונים תוכלו למצוא לגמרי בחינם באינטרנט, לבחון את עצמכם ללא הגבלה ולקבל ניתוחי אישיות מלאים, שיוכלו לספק לכם נקודות מבט חדשות ומעניינות על עצמכם ועל העיסוק המקצועי שיתאים לכם בעתיד.

ייעוץ לימודים מקצועי בחינם

לא תאמינו, אבל תוכלו למצוא באינטרנט אתרים רבים שמציעים ייעוץ לימודים לגמרי בחינם. מרוב כל האפשרויות שהאקדמיה בישראל מציעה לנו, אנחנו חייבים מישהו שיצליח לעשות לנו סדר בכל הבלגן, כי נורא קל להסתבך בסבך האפשרויות וללכת לאיבוד. ייעוץ לימודים חינמי נעשה על ידי יועצי לימודים מקצועיים שמכירים מצוין את מגוון מוסדות הלימוד שקיים ואת המסלולים שהם מציעים. בעזרת כמה שאלות הם לומדים אתכם ואת הצרכים שלכם, לוקחים בחשבון את נתוני הקבלה שאתם מגיעים איתם (ממוצע בגרויות וציון פסיכומטרי), מבינים את השיקולים שלכם, ומציעים לכם מגוון אפשרויות שיתאימו לכם באופן אישי. הידע הרב שייעוץ לימודים חינמי יצליח לספק לכם יפתח בפניכם אופקים רחבים יותר ואפשרויות חדשות, ויעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

פורומים וקבוצות פייסבוק

אם הביטוי "צרת רבים היא חצי נחמה" באמת נכון, אז בטח תשמחו להתייעץ עם אנשים אחרים שנמצאים אתכם באותה סירה. כאמור, התקופה של בחירת הלימודים היא תקופה מבלבלת ולא פשוטה עבור אנשים רבים, ככה שהתייעצות עם מתלבטים אחרים, שחווים את המצב שבו אתם נמצאים על בשרכם, יכולה גם לשפר את הרגשתכם וגם לספק לכם נקודות מבט חדשות ולחשוף אתכם לשיקולים נוספים וחשובים, שאפילו לא חשבתם לקחת בחשבון בעצמכם. תוכלו למצוא קבוצות פייסבוק ופורומים אינטרנטיים רבים בנושא לימודים אקדמיים, וליהנות מחוכמת ההמונים. כמו כן, תוכלו להצטרף לקבוצות ופורומים של סטודנטים ולבקש להתייעץ איתם לגבי הלימודים שמעניינים אתכם.

Back to top button