בריאותמבזקים

דוד בן ה-76 מבית גיל הזהב ביבנה חזר לדבר ולתקשר עם סביבתו

דוד לוי, בן ה- 76, אבא לשני בנים וסבא לחמישה נכדים, דייר בבית גיל הזהב ביבנה, נמנע מלצאת מביתו בימי קורונה, וכשהייתה לו בעיה בתותב הדיבור אשר מחליף את מיתרי הקול שהוצאו בניתוח, ולא יכול היה לדבר, הוא השליך מהחלון לכלתו פתק עם מספר טלפון של קלינאית התקשורת פנינה ארנטל, מנהלת מכון הדיבור בביה"ח קפלן. כלתו יצרה איתה קשר, ביררה מי היא, ולאחר מכן מנהלת המכון סייעה להחזיר לו את קולו. דוד: "פנינה היא הפה שלי להגיד תודה לצוות בקפלן".

דוד עבר לפני מספר שנים ניתוח כריתת גרון שהציל את חייו במרכז הרפואי קפלן בשל גידול סרטני. לאחר מכן, בשל חוסר היכולת לדבר, הוא עבר תהליך שיקום דיבור באמצעות תותב דיבור ומגיע במהלך השנים לביקור קבוע במכון הדיבור בביה"ח. "אני סגור בבית כבר חודש וחצי מאז תחילת הקורונה", הוא מספר. "אני אוהב את פנינה והיה לי קושי לדבר ורציתי לדבר עם פנינה ולכן כתבתי את הפתק. כלתי דיברה אתה ואכן היא מאוד עזרה לי".

דוד בחלון ביתו
הפתק שהשליך דוד מחלון ביתו

ארנטל, קלינאית תקשורת בכירה, מנהלת מכון הדיבור, סיפרה כי לפני מספר ימים יצרה איתה קשר בחורה בשם אוקסנה שהיתה נרגשת מאוד ואמרה שהחם שלה זרק אליה פתק עם מספר טלפון ושמה של פנינה עליו. "כאשר אוקסנה אמרה את שמו של דוד זיהיתי מיד במי מדובר ושמחתי לסייע לו כדי להשיב את הדיבור בעזרת התותב". פנינה תיאמה איתו הגעה לבית החולים קפלן ולאחר בדיקה מקיפה הוחלף התותב בתותב חדש. "אני מאושרת שדוד עכשיו חזר לדבר ויכול לתקשר עם סביבתו החיצונית, בפרט בתקופה מורכבת זו", היא סיכמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אני רוצה להודות לפנינה מקפלן. לא במקרה כתבתי את מספר הטלפון הנייד שלה", אומר דוד. "ידעתי שאם הפתק יגיע לידיים הנכונות, אני אוכל בזכותה להמשיך בצורך בסיסי וחשוב ביותר – לדבר".

קלינאית התקשורת, פנינה ארנטל, בביה״ח קפלן

Back to top button