מבזקיםצבא וביטחון

יום הזיכרון תש"ף: 23,816 חללים נפלו במערכות ישראל עד היום

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תש"ף, שיחל ביום שני הקרוב, מפרסם משרד הביטחון כי מספרם של חללי מערכות ישראל משנת 1860 (תר"ך) ועד היום הינו 23,816.

מיום הזיכרון תשע"ט ועד היום נוספו 42 חללים למניין הנופלים ועוד 33 נכים שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל.

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, האחראי על אירועי יום הזיכרון, קורא לציבור הרחב להתייחד עם זכר הנופלים במסגרת הביתית ובאמצעים דיגיטליים, להדליק נר זיכרון ולהישמע להנחיות משרד הבריאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

ביום שני, ג' באייר תש"ף (27.4.20), בשעה 20:00 בערב, תישמע בכל רחבי הארץ צפירת זיכרון באורך דקה, שתציין את פתיחתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

ביום שלישי, ד' באייר תש"ף (28.4.20), בשעה 11:00 בבוקר, תישמע צפירת זיכרון באורך שתי דקות.

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, האחראי על אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, נערך השנה לקיים את מגוון הטקסים והאירועים ללא נוכחות קהל, בכפוף להנחיות משרד הבריאות, בצל מגיפת הקורונה. האגף שם לו למטרה לשמר את הסממנים של יום הזיכרון מחד ולאפשר לציבור לכבד את זכר הנופלים, מבלי לסכן את בריאותו מאידך.

לקראת יום הזיכרון השלים האגף את הכנת 52 בתי העלמין הצבאיים, את אתר ההנצחה ללוחם הבדואי בצומת המוביל, מאות חלקות קבורה צבאיות ואלפי קברים הפזורים ביישובים השונים מקריית שמונה ועד אילת. העבודות כללו שיפוץ, אחזקה, ניקיון וגינון וכן ליטוש והחלפת מצבות פגומות או ישנות.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

חיילי צה"ל, כוחות הביטחון ועובדי אגף משפחות, הנצחה ומורשת יפקדו עד יום הזיכרון, כל קבר של חללי מערכות ישראל, יניחו את דגלון המדינה בחצי התורן עם סרט "יזכור", לביטוי של כבוד לאומי וממלכתי לנופלים והשתתפות המדינה בתחושת האובדן של בני המשפחות השכולות, צרור פרחים- לביטוי הרגשי ונר זיכרון להנצחת זכר החללים.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

אריה מועלם, סמנכ"ל ור' אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון: "יום הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל מבטא את השותפות בכאבן של המשפחות השכולות ואת החובה המוסרית לזכור ולהנציח את הנופלים. השנה, אירועי יום הזיכרון יתקיימו ללא השתתפות הקהל הרחב. אנו נמשיך לצעוד לצידכן, משפחות שכולות, במסע הארוך והאינסופי של ההתמודדות עם זכר יקיריכן. השנה, כולנו נשארים בבתים וזוכרים, על מנת לקדש את החיים ולשמור על בריאות המשפחות. מחבק אתכם בימים אלו, כבכל ימות השנה ומצדיע לזכר יקיריכם, עם חזק זוכר ולא מאבד תקווה."

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

ערב יום הזיכרון (יום שני, 27.4):

הטקס הממלכתי ברחבת הכותל המערבי, הפותח את יום הזיכרון, יתקיים בשעה 20:00 ללא קהל. הטקס יועבר בשידור ישיר באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. בסיום הטקס ייקרא הציבור הישראלי לצאת למרפסות לשירה המונית של "התקווה".

אירוע "שירים לזכרם"- המשותף למשרד הביטחון, לכנסת ישראל ולמוסד לביטוח לאומי, צולם מראש ללא קהל וישודר בשעה 21:00 בערוץ 11 ובשעה 22:10 בערוץ 12.

יום הזיכרון (יום שלישי, 28.4):

טקס הזיכרון המרכזי, בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל שבהר הרצל, יתקיים בשעה 11:00 ללא קהל. הטקס יועבר בשידור ישיר באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. מיד לאחר הצפירה (11:02) יחלוף מעל להיכל הזיכרון הממלכתי מטס מיוחד של מטוסי קרב במבנה חסר.

השנה, מאחר שנבצר מהמשפחות השכולות לפקוד את קברי יקיריהם, יוקראו לראשונה בהיכל הזיכרון הממלכתי שמות 23,816 חללי מערכות ישראל, על-ידי חיילי כוחות הביטחון, בין השעות 7:30 ועד 10:00. בנוסף יודלקו בהיכל, כמדי שנה, נרות לזכרם של החללים. שמותיהם של כלל חללי מערכות ישראל ישודרו בערוץ 26 ברצף לפי סדר תאריך נפילתם, החל בערב יום הזיכרון בשעה 20:45, ועד למוצאי יום הזיכרון.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

ב-52 בתי העלמין הצבאיים ובאתר ההנצחה ללוחם הבדואי, יתקיים "משמר הנר"- משמר כבוד של חיילי צה"ל העומדים לצד אבוקת זיכרון, הצדעת מפקד בכיר, תפילה לנשמות הקדושים מפי רב צבאי, קצינת נפגעים ונציג משרד הביטחון. בתום הצפירה בת שתי הדקות יעבור המשמר לשירת התקווה. ללא נוכחות קהל.

משרד הביטחון קורא לציבור הרחב להדליק נר זיכרון וירטואלי לזכרם של הנופלים, לכתוב הקדשה אישית ולשתף את חבריהם בפייסבוק דרך אתר האינטרנט "יזכור".

Back to top button