חדשות הארץמבזקים

שיחת זום בין מנהיגים: התייעצות מדינות בהתמודדות עם הנגיף

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) בוועידת מנהיגים (Video Conference) באירוח קנצלר אוסטריה, עם מנהיגי מדינות מובילות בהתמודדות עם מגיפת הקורונה. המנהיגים דנו בשיתופי פעולה בינלאומיים בהתמודדות עם התפשטות המגפה.

קנלצר אוסטריה יזם את השיחה בהשתתפות 7 מנהיגים שהוגדרה כהתייעצות המדינות המובילות בהתמודדות עם הנגיף ומהוות מודל עולמי. בשיחה בראשות קנצלר אוסטריה, השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת ניו זילנד ג׳סינדה ארדרן, ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס וראש ממשלת צ׳כיה אנדריי באביש.

צילום: חיים צח, לע"מ

בפתיחת השיחה הודה קנצלר אוסטריה קורץ לראש הממשלה נתניהו ואמר: "אני רוצה להודות לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על כך שעם התפרצות המגפה ערכנו שיחת טלפון והוא אמר לי: 'אתה צריך לעשות יותר'. זו היתה קריאת השכמה בשבילי לקבל החלטות קשות של סגר מוחלט. בזכות ההחלטה הזו ירדנו כיום לפחות מ-100 נדבקים חדשים ביום". קנצלר אוסטריה הזמין את ראש הממשלה להיות הדובר הראשון בשיחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה נתניהו שיתף את המנהיגים בהחלטות ובצעדים שבוצעו בישראל כדי למנוע את התפשטות המגפה. רה"מ אמר כי יש להמשיך ולהדק את שיתוף הפעולה בין המדינות ולהוסיף ולהחליף ידע ורעיונות על מנת להילחם בהתפשטות הנגיף.

המנהיגים דנו בהמשך קידום שיתופי פעולה בינלאומיים במאבק בקורונה, החליפו רעיונות ודרכי פעולה של המדינות בהתמודדות עם התפשטות הנגיף והעלו דילמות משותפות בעניין פתיחת המשק, מדיניות ביחס לפתיחת מוסדות מערכת החינוך ודרכי הפעולה להגנה על אוכלוסיות בסיכון בצל הקורונה.

המנהיגים הביעו חשש מגל שני של התפרצות המגפה ומהעובדה כי הנגיף צפוי ללוות אותנו עוד זמן רב. כמו כן, ציינו המנהיגים כי מזג האוויר האביבי באירופה עלול להביא את האוכלוסייה לשאננות בהקפדה על ההנחיות.

המנהיגים ביקשו ללמוד מישראל על נושא הכלים הדיגיטליים, בעיקר בהקשר של התמודדות עם גל שני של התפרצות.

Back to top button