מבזקיםצבא וביטחון

לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע התקבל בהצדעה ובמחיאות כפיים

משטרת ישראל פרסמה היום (שישי) את ממצאי תחקירה פיגוע הדריסה והדקירה שאירע ביום רביעי האחרון בשעה שמונה בבוקר לערך, במחסום הקיוסק שבאבו דיס, סמוך למעלה אדומים.

כאמור, מתחקיר הפיגוע שביצעו במשמר הגבול של משטרת ישראל עולים הממצאים הבאים:

1. הלוחמים ביניהם רש"ט ב' התארגנו לתחלופת משמרות במחסום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2. המחבל הגיע לכיוון המחסום עם רכבו כפי שמגיעים כל הרכבים, באופן שגרתי ומבלי לעורר חשד עד שהגיע למרחק מטרים ספורים מרש"ט ב', האיץ והסיט את הרכב לעברו, הפתיע אותו ודרס אותו.

3. לאחר שנפצע מהדריסה הצליח רש"ט ב' לקום על רגליו, להתעמת בכפות ידיו עם המחבל, עימות במהלכו נפלה המחסנית שהייתה לו בנשק. רש"ט ב' הבין זאת לאחר שהצליח לדרוך את הנשק מבלי היכולת לבצע ירי. בשלב זה הוא קיבל החלטה להתרחק מהמחבל בכדי לאפשר לחבריו לבצע ירי לעבר המחבל.

4. השניים התעמתו שוב בהמשך כשבשלב זה לוחמת יחד עם מפקד המחסום חתרו למגע והצליחו לבצע ירי לעבר המחבל מבלי לפגוע ברש"ט ב' ובכך לנטרל את המחבל.

לנוכח הממצאים מדגישים במג"ב שרש"ט ב' אומנם הופתע אך לא הוכרע.

העובדה שרש"ט ב' הצליח לאחר הדריסה להתעשת מהר, להיאבק במחבל ולדרוך את נשקו מעידה על תפקוד ראוי להערכה כמצופה מלוחם במשמר הגבול. במג"ב מוסיפים שגם המענה המהיר והממוקד של חבריו למחסום ניתן באופן מקצועי כפי שמתרגלים באימונים הרבים בחיל.

רש"ט ב' שנפצע בפיגוע התגייס למג"ב בנובמבר 2019, סיים טירונות והתייצב בפלוגה המבצעית באבו דיס לפני כחודש מאז לא יצא לביתו בגלל עוצר היציאות שהוכרז במג"ב לנוכח התפשטות נגיף הקורונה. אתמול היה מתוכנן הלוחם לצאת הביתה.

אתמול הוא הגיע לבסיס בו הוא משרת לאחר ששוחרר מבית החולים שערי צדק, שם קיבלו את פניו מפקדיו וחבריו לפלוגה במחווה מרגשת, במחיאות כפיים ובהצדעה.

תגובה אחת

  1. בצילום רואים איך החייל נזרק עי הרכב ולמרות הכל הוא קם ונלחם. אם זה לא צלש אז אני לא מבינה כלום!!!

Back to top button