אינטרנטטכנולוגיהמבזקים

הזום של פייסבוק: שיחות וידאו עד 50 משתתפים ללא הגבלת זמן

פייסבוק השיקה אמש (שישי) את Messenger Rooms, פיצ'ר חדש המאפשר שיחות וידאו קבוצתיות ולהזמין אורחים לשיחה גם אם אין להם חשבון פייסבוק. ניתן ליצור חדר (Room) ישירות ממסנג'ר או פייסבוק – דרך הניוז פיד, קבוצות ואירועים ולהזמין עד 50 משתתפים ללא הגבלת זמן. ניתן להצטרף לחדר מיידית ובקלות מהטלפון הנייד או המחשב, ללא צורך להוריד אפליקציה. בקרוב ניתן יהיה ליצור "חדרים" מאינסטגרם דיירקט, ווטסאפ ופורטל. Messenger Rooms יתחיל לפעול השבוע במספר מדינות ויתרחב לשאר העולם בשבועות הקרובים.

צילום: פייסבוק

בנוסף לאפקטי מציאות רבודה (AR) הקיימים של מסנג'ר, כמו אוזני ארנב וחייזרים, פייסבוק מוסיפה אפקטים מבוססי AI, בהם מגוון רקעים של 360 מעלות – מחוף הים ועד דירת פאר. כמו כן, ישנם 14 פילטרים חדשים למצלמה שמציעים תאורה שמבהירה את החלל ואת פני המשתמשים; ופייסבוק מוסיפה גם אפקטי AR כדי לחגוג יום הולדת או אפילו לצאת למחנאות עם חברים. פיצ'רים נוספים יתווספו בהמשך.

צילום: פייסבוק

Messenger Rooms מספק פתרון נוח, ובטוח והוא מוצפן באותה טכנולוגיה של מסנג'ר שפותחה בארה"ב. פייסבוק לא צופה או מאזינה לשיחות. יוצר החדר קובע מי יכול להצטרף, מי יכול לצפות ב"חדר", אם לנעול או לפתוח את ה"חדר" למשתמשים חדשים. על יוצר החדר להיות נוכח כדי שהשיחה תתחיל והוא יכול להסיר אורחים בכל עת. ניתן לדווח על "חדר" אם חושבים שהוא הפר את כללי הקהילה. הדיווחים לא יכללו אודיו או וידאו מהשיחות מהחדר, כי פייסבוק איננה מאזינה או צופה בהם. ניתן לקרוא כאן עוד על פרטיות ושליטה ב-Rooms.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: פייסבוק

 

Messenger Rooms יושק במקביל גם באפליקציית FB Lite, הגרסה הקלה של פייסבוק בה משתמשים מאות מיליוני אנשים בעולם, בעיקר במדינות מתפתחות בהן יש תשתיות תקשורת חלשות ושימש נרחב במכשירי סלולאר פשוטים יותר. על פיתוח Rooms עבור אפליקציית FB Lite, הן על התשתיות והן על חוויית המשתמש, אחראי צוות Facebook Lite במרכז המו"פ של פייסבוק בתל-אביב, שמוביל מזה כמה שנים ברמה גלובלית את פיתוח האפליקציה על כל היבטיה.

יובל קסטן, ממנהלי מרכז המו"פ בתל אביב ומנהל צוות ההנדסה של ממשקי הלייט אומר כי "היה לנו חשוב שגם אנשים עם מכשירים פחות מתקדמים או איכות אינטרנט נמוכה יוכלו ליהנות מאותם יכולות מיידית, דווקא בתקופה כשיחות וידאו הפכו לאחת הדרכים המרכזיות לשמור על קשר עם משפחה וחברים".

Back to top button