חדשות הארץמבזקים

אבל כבד על העדה המרוקאי, גדול הפייטנים שייך מואיז'ו הלך לעולמו

אבל כבד ירד היום (חמישי) על העדה המרוקאי וחובבי הפיוט המזרחי עם היוודע דבר פטירתו של הזמר, המשורר והפייטן המרוקאי משה אטיאס ז"ל הידוע בכינויו "שייך מואיז'ו" בן ה-83.

מואיז'ו, נולד במקנס שבמרוקו, למד בצעירותו מוזיקה מחברי להקה בה היה אביו ואף שר וניגן עוד בילדותו עם תזמורת מקומית. הוא עלה לארץ ישראל בשנת 1962, התגורר במעברה ולאחר מכן התיישב בקריית חיים.

מאז עלייתו ארצה החל את הקריירה המוזיקלית שלו בנגינה על מנדולינה ובהמשך גם על כינור. הוא כתב עשרות שירים למוזיקאי סלימאן אלמגריבי והקליט בשנת 1969 את תקליטו הראשון שלו אשר זכה להצלחה גדולה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מואיז'ו הופיע באירועי שמחות שונים בעיקר לבני הקהילה המרוקאית, בחתונות, חינות ושמחות שונות. הוא שר בעיקר במרוקאית אך גם בעברית והקליט מאות שירים בעיקר על צדיקי העדה כמו הרב יעקב אבוחצירא.

שייך מואיז'ו – משה אטיאס ז"ל

נכון לשנת 2006, מואיז'ו הוציא 104 תקליטים שנמכרו במאות אלפי עותקים בכל העולם. התגורר בקריית אתא. לפני מספר חודשים הוא עבר אירוע מוחי והתאושש אך הבוקר כאמור הוא הלך לעולמו בבית החולים רמב"ם בחיפה.

הפייטן רמי איבגי וחברו הקרוב של מואיז'ו ספד לו: "אשרינו שזכינו ומה טוב חלקנו שזכינו להשתתף בלוויה של אחד מגדולי הזמר המרוקאי בכל הזמנים אהובנו הנערץ שייך מואיז'ו (משה אטיאס בן רינה ז"ל).. אנוכי ומנחם דנינו היינו 2 הפייטנים היחידים שהיו נוכחים בטקס המרגש שכלל את הפיוט שלי "לך אלי תשוקתי" לרבות דברי תורה שנשאנו לכבודו..ליווינו אותו בפיוט בר יוחאי עד מקום מנוחתו האחרון..יהי זכרו ברוך וזכות כל הצדיקים שהוא חיבר שירים לכבודם יעמדו לנו בעת הזאת של המגיפה הקשה שפוקדת את כל העולם..יהי זכרו ברוך לעד.."

צילום: רמי איבגי
צילום: רמי איבגי

יו"ר ש"ס השר דרעי ספד אף הוא לפייטן מואיז'ו: "קיבלתי בצער רב את הבשורה המרה על פטירת ידידי היקר, הפייטן המשורר והמלחין הדגול לעדת יוצאי מרוקו משה אטיאס ז״ל, הידוע בכינויו ׳שייך מואיזו׳. שייך מואיזו היה משורר ייחודי בתחומו ותרם תרומה משמעותית להמשך מסורת השירה והפיוט המיוחדת של יהדות המזרח.
רתם את כשרונותיו האמנותיים לקידום מעמדם של יהדות המזרח בכלל ויהדות מרוקו בפרט. מתוך אמונה בצורך לרומם את קרן יהדות המזרח, תמך וחיזק את תנועת ש״ס מיום הקמתה. אני חב לו אישית הכרת תודה עמוקה על תמיכתו החמה בי לאורך כל הדרך, בשירים מיוחדים שחיבר ושר, שביטאו אהדה גדולה לדרך שהובלתי והכל מתוך זקיפות קומה ופיוטים מרגשים. תנחומי לאחיו ולמשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך!"

לזכרו – יהי זכרו ברוך לעד – מתוך אלבום מס' 32 – שייך מואיז'ו וסלימן

תגובה אחת

  1. ברוך דיין האמת יהי זכרו ברוך גדול זמריי מרוקו ואהוב בכל העדה המרוקנית שיריו ונעימותיו ילוו אותנו לעוד הרבה שנים יהי זכרו ברוך אמן

Back to top button