מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ שלח: האזרחים לא בצבא ולא עומדים בשלשות, ההנחיות סותרות

בדיון בוועדה לנושא הקורונה שמתקיים היום (ראשון) בכנסת, יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח אמר כי "האזרחים לא בצבא ולא עומדים בשלשות; אחוז גבוה של תלמידים לא חזר ללמוד בגלל ההנחיות הסותרות".

ח"כ שלח אמר כי "הדיון היום על סוגיית המידע שמעסיקה אותנו מתחילת הדיונים, הוא מהיותר חשובים. איך המידע נאסף ומגיע למקבלי ההחלטות ולציבור. בתקופה של מגיפה המידע הוא קריטי. אנחנו רואים את ההבדל בין ציבור מודע ומבין שמקבל את ההחלטות לבין ציבור מבולבל שלא מקבל מידע ולא מכיל אותו. התנהגות הציבור היא זו שקובעת וציבור שמקבל מידע נוהג באחריות. כך גם בסוגיית החזרת מערכת החינוך."

לדבריו, "האזרחים לא בצבא ולא עומדים בשלשות. כשהציבור מקבל ביום שישי שורה של הנחיות סותרות התוצאה היא אחוזים גבוהים מאוד של תלמידים שיכולים ללמוד לא הלכו ללמוד היום בין אם בהחלטת הרשויות או ההורים שלהם. זו בראש ובראשונה סוגיה של ניהול ומידע. הדבר הזה יהיה עוד יותר קריטי בימים הבאים ככל שפותחים את המשק שזו כמובן מגמה שאנחנו מברכים עליה. הגישה שהציבור לא ממושמע, ולא פועל על פי ההנחיות היא אי-הבנה. הציבור צריך לדעת, להבין, לקבל הנחיות מסודרות ואז יפעל בהתאם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) ציינה בדיון כי "הדבר המסוכן ביותר שאנו עומדים בפניו כעת הוא חוסר האמון. כשאין דברור והסבר נכון, וכשאין שקיפות, מקבלים מצב של חוסר אמון".

Back to top button