מבזקיםצרכנות

מה אני, מי אני ומה אני רוצה ללמוד

קבלת ההחלטה על המשך מסלול החיים עשויה להיות מאתגרת ומבלבלת. המעבר המהיר מסיטואציה צבאית בה עליכם לציית לפקודות, ללקיחת אחריות אישית וביצוע בחירות הוא מבלבל מאוד. במאמר זה נדבר על תהליכי בחירה נכונים של כיוונים בחיים, ונפרט מספר טיפים אשר יוכלו להפוך עבורכם את התהליך לפשוט, וזה לא משנה אם בסוף תבחרו רתכות או לימודי פסיכולוגיה.

 

אל תשקעו בתוך ההתלבטות וצאו להתנסויות חדשות

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סיום הצבא הוא אחד מהרגעים המרגשים בחיי כל ישראלי. לפתע פתאום, מסיטואציה של בית ספר ולאחריו צבא, עם משמעת נוקשה וללא חופש בחירה, אתם נמצאים במצב בו כל הדלתות פתוחות בפניכם, עליכם רק לבחור. עבור אנשים רבים, השינוי המהיר הזה מהווה אתגר אדיר, והיכולת לקבל החלטה על המשך החיים היא מוגבלת. כתוצאה מכך, הם נשאבים לתחושת דכדוך וחוסר מטרה, ולעיתים אפילו נשארים ימים ארוכים בבית ההורים. הטיפ הטוב ביותר להתמודדות עם המצב, הוא לא להיכנע לכך, ולשקוע במחשבות קיומיות. גם אם אתם לא בטוחים אם לימודי פסיכולוגיה, משפטים או לימודי תעודה, צאו מהבית ותתחילו להתנסות בדברים. עיבדו בעבודות מזדמנות, הכירו אנשים שונים וקבלו מהם עצות, נסו לגבש לכם ניסיון מצטבר שיסייע לכם להכיר את עצמכם ולעשות בחירה נכונה.

קבלו החלטה לקבל החלטה

לאחר תקופה של ניסויים וניסיונות, ואחרי שגיבשתם תמונה קצת יותר מדויקת של עצמכם ושל דרך ההתנהגות שלכם בסיטואציות שונות, תגיעו לאתגר הבא. האתגר הפעם הוא לקבל בפועל את ההחלטה. אתם עלולים לגלות שאתם מרוצים למדי מהמצב הקיים, מהעבודה המזדמנת, מהמעגל החברתי וכיוצא באלה, ושקבלת ההחלטה הסופית היא משהו שאתם דוחים עוד ועוד. אם אתם רוצים ללמוד, או לגשת לדרך מקצועית חדשה, חשוב מאוד להפסיק לדחות את ההחלטה. קבעו לעצמכם דד ליין, תאריך מוגדר אשר בו אתם יושבים ופשוט בוחרים. לפניו, נסו להתעניין בתחומים רבים ככל האפשר, ולקרוא חומר עיוני בנושאים מגוונים כמו לימודי פסיכולוגיה, הנדסה, או מתמטיקה. כך לפחות יהיה לכם כיוון כללי של אשכולות התחומים המסקרנים אתכם.

 

קחו בחשבון שיש סיכוי שתבחרו לא נכון

כמות גדולה מאוד של ישראלים למעשה לא ממשיכים בכיוון הקריירה הראשון אשר הם הגדירו לעצמם. הפחד מפני קבלת החלטה לא נכונה הוא הרבה פעמים משתק, ומונע ממכם להתקדם הלאה. נסו לחשוב על קבלת ההחלטה שלכם כעניין מחייב, אך לא כמשהו גורלי, אשר טעות בו תהרוס את חייכם. ניתן לשנות כיוון גם באמצע הלימודים אם אלו לא מתאימים לכם, וגם הרבה אחר כך, באמצע הקריירה המקצועית שלכם אם פתאום תרצו שינוי. העניין הוא, שבלי קבלת ההחלטה, והתקדמות קדימה, תמצאו את עצמכם תקועים במקום אחד, קרחים מכאן ומכאן, וזו בעיני רבים, הטעות החמורה ביותר שניתן לעשות.

Back to top button