צרכנות

ריקוד (וניקוי) המכונה – ניקיון של מכונת כביסה מומלצת

ישנם ריחות אשר מעלים זיכרון נעים ומתוק, כך למשל עם ריח של כביסה נקייה, זהו ריח של בית, של אהבה וחמלה. לעיתים קיים רצון לשחזר את הריח המוכר ונקי הזה ובהחלט ניתן לבצע את המשימה באמצעות רכישה של מכונת כביסה. בשילוב עם מרכך שמפזר בבגדים ניחוח נפלא. חשוב להבין כי על מנת שהכביסה תצא באופן תמידי עם הריח הנכון, במרקם הנכון וללא פגמים, יש לדאוג לה, לטפל בה ולנקות אותה באופן יסודי.

רכישה של מכונת כביסה איכותית אינה דבר של מה בכך, מדובר על מכשיר חשמלי שאמור לשרת במשך שנים ארוכות ולהעניק תמורה מלאה לצרכים ולתדירות השימוש. תחזוקה לקויה לאורך זמן תפגע ביעילותה ועלולה אף להשבית אותה באופן מוחלט, מוקדם מהצפוי.

מכונת הכביסה ממוקמת במיקום ייעודי, בדרך כלל בחדר כביסה או במרפסת שירות. מדובר על חללים שיש בהם הצטברות של אבק יותר מהרגיל וגם לחות היוצאת גם בעת הכיבוס וגם בהפעלת מייבש כביסה. חשוב מאוד לבדוק כי אין מעטה כבד של אבק על המכונה ועל החלקים שלה, זה יכול לייצר בעיות בפעילות וגם ללכלך את הבגדים היוצאים נקיים מהמכונה. במעטפת החיצונית, בגב המכונה, מומלץ לבדוק שאין אבק על החיבורים או חלילה הצטברות של חלודה או אבנית. המים בישראל ידועים בעודף האבנית המצויה בהם, לכן כאשר מדובר על צנרת ישנה מומלץ להתקין סנן בין הברז לצינור המכונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ניקיון פנימי של המכונה חשוב אף הוא, זאת מכיוון שאל תוף המכונה מוכנסות כביסות ברמות לכלוך שונות, יש כאלה שאינם מקפידים על ניקיון ושטיפה מוקדמת של הבדים, דבר המכביד על הפעילות ולעיתים משאיר חלקי לכלוך בתוך המכונה, חלקים שאינם נשטפים בעת הוצאת המים.  כמו כן נותרים על פני התוף ובתוך גומיית הדלת שאריות סבון ומרכך אשר יש לשטוף אותם באופן יזום.

על מנת לנקות היטב, מומלץ כאחת לחודש לבצע הפעלה של המכונה על הרתחה של 90 מעלות, כאשר היא ריקה ובתוכה 2 כוסות חומץ או מיץ לימון, מדובר על תכשיר 100% טבעי להסרת אבנית ולכלוך קשה ללא חומרים כימיים, זה מנקה את התוף ואת גוף החימום, כמובן שניתן גם לעשות שימוש גם בחומר מסיר אבנית או בטבלייה מיוחדת נגד אבנית.

ניקוי המכונה כולל בין היתר גם את מגירת אבקת הכביסה או נוזל הריכוך. זוהי נקודת התורפה פעמים רבות ושם מצטבר לכלוך רב, אבנית ושכבות של חומרים היוצרים סתימה בזרימה תקינה של הנוזל ופוגמים באיכות הכיבוס. לכן חשוב להוציא את המגירה ולשטוף אותה עם מים חמים וסבון.

על מנת לשמור על ההיגיינה של המכונה, יש להקפיד על ריקונה המוחלט בתום השימוש, לוודא שלא נותרו בה מים עומדים ושלא נתקע בגומיית הדלת לכלוך או פריט לבוש רטוב.  בכל מקרה יש להשאיר את הדלת פתוחה על מנת שחלקה הפנימי יתייבש לחלוטין.

מכונת כביסה ללא ספק אינה מותרות ולא ניתן לדמיין את חיינו ללא המכונה המופלאה שמכבסת מצעים, בגדים ושאר בדים ומוציאה אותם נקיים, רכים ומריחים זה לא משנה איזה מותג רוכשים, איזו חברה ואילו מודולים משוכללים יש בה  למכונות הכביסה המומלצות, לחצו כאן:

https://www.cell-tec.co.il/category/מכונת-כביסה-מומלצת

הסוד לאורך חיי המכונה הוא ניקיון ושמירה על תקינותה!

Back to top button