מבזקיםפוליטי / מדיני

מרצ עתרה לבג"ץ נגד חוקי ממשלת הרוטציה שאושרו היום בכנסת

סיעת מרצ הגישה עתירה לבג״צ (מצ"ב) לביטול התיקון לחוק יסוד הממשלה (ממשלת חילופים), ולביטול השינוי בחוק מימון מפלגות – שאושרו הבוקר (חמישי) באופן סופי במליאת הכנסת. העתירה שהוגשה על ידי עו״ד יונתן ברמן, מבקשת לעצור את השינוי המשטרי בצורת "ממשלה דו ראשית". עוד מבקשת העתירה לפסול את הגדלת מספר השרים וסגני השרים, את הנסיון לעקוף את הלכת פנחסי-דרעי לטובתו של הנאשם נתניהו, וכן את התיקון הרטרואקטיבי לחוק מימון המפלגות לטובת סיעת "דרך ארץ" של האוזר והנדל – תיקון שהוא "קניית שלטון בכסף". השינויים האמורים בחוק היסוד נעשו לטענת מרצ מתוך אינטרס פוליטי זמני וצר ומשיקולים פרסונליים אסורים.

מתוך עתירת מרצ לבג״ץ: "תיקון מס' 9 לחוק יסוד: הממשלה וחוק ממשלת חילופים, שחוקיותם עומדת לבחינת בית המשפט בעתירה זו, הורתם ולידתם בניסיון של ראש ממשלת המעבר, בנימין נתניהו, לחמוק ממשפט בגין עבירות חמורות מתחום טוהר המידות, בהפרת הבטחת הבחירות של ח"כ בני גנץ, ראש סיעת כחול-לבן, שלא לשבת בממשלה שבראשותה עומד נאשם בעבירות חמורות אלה, ובחוסר האמון המוחלט שהשניים רוחשים זה לזה. השניים בחרו להסדיר את בעיית חוסר האמון הבסיסי ביניהם באמצעות שינויים במבנה המשטר בישראל״.

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ מסר: "החוק שעבר היום הוא עיוות מכוער של שיטת הממשל ושל רצון הבוחר. במטרה לתפור את תפלצת הממשלה הדו-ראשית תיקנו בחטף חוק יסוד בלי שום דיון רציני. יש לחוק הזה מטרה אחת ויחידה: להכשיר את כהונתו של ראש הממשלה נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים”.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הדגיש הורוביץ: "פסק הדין של בג״צ בעניין ההסכם הקואליציוני איפשר הקמת ממשלה על ידי הנאשם נתניהו אבל עמד על כך שאין בדחיית העתירות משם הכרעה הנוגעת לחקיקה שטרם הושלמה. משום כך עתרנו כעת נגד החוקים לאחר שאלה עברו בכנסת”.

ח"כ תמר זנדברג, יו"ר סיעת מרצ בכנסת: "חוקי ההסכם הקואליציוני עברו, חוקים רעים בהליך עקום שרק מדגישים שמדובר בהסכם כניעה מושחת. מרצ עותרת לבג״ץ נגד החוק”.

ח"כ יאיר גולן: "בית המשפט הנכבד צריך לדון לא רק בדקדוקי עניות חקוקים אלא בבסיס המוסרי והערכי של החוק שהופך לחוכא ואיטלולא את רצון הבוחר ומגלם בחובו הסדרים מושחתים ובזבזניים, דווקא בעידן בו העם בישראל נאנק תחת מגיפה וגזירות כלכליות”.

עורך הדין המייצג את סיעת מרצ יונתן ברמן מסר: "התיקון לחוק היסוד יוצר שינוי משמעותי במבנה השלטוני במדינת ישראל, יוצר ממשלה דו ראשית ומחייב כל שר לזיקה לאחד הראשים. זה אינו ניסיון לשפר את שיטת הממשל, אלא לעגן הסכמות בין גנץ לנתניהו לצורך אינטרסים פוליטיים זמניים וכדי לעקוף את ההלכה שתחייב את נתניהו להתפטר בעקבות כתב האישום לאחר חילופי ראש הממשלה".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

Back to top button