מבזקיםמשפטי/פלילי

פעילות בתי המשפט ובתי הדין לעבודה תגדל באופן משמעותי

על דעת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ובהתאם להודעת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת ורדה וירט לבנה ולהודעת מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, מתכונת הפעילות של בתי המשפט ובתי הדין לעבודה תגדל באופן משמעותי זאת החל מיום 12.5.20.

ההגדלה הנוספת בהיקף הפעילות נעשית תחת הארכת מצב החירום המיוחד עד ליום 17.05.20, והיא נדרשת על מנת להמשיך להעניק לציבור שירות חיוני ולהגשים את זכות הגישה לערכאות, ומתאפשרת עקב ההנחיות העדכניות של משרד הבריאות ובשים לב להתפתחויות האחרונות במשק.

בשל עומס הדיונים הכללי בבתי משפט השלום, שמביא בשגרה לנוכחות של קהל רב, כמו גם בשל מדיניות הבאת העצורים לדיונים בבתי המשפט, ובשים לב להנחיות התו הסגול בשירות הציבורי, לא מתאפשרת בעת זו חזרה למתכונת שגרה מלאה, הכוללת שמיעה רגילה של כלל ההליכים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משמעות הגדלת הפעילות היא שבמרבית הערכאות תוחזר הפעילות באופן כמעט מלא.

צילום: חדשות MivzakLive

בתי משפט השלום ברחבי הארץ יחלו בשמיעת דיונים בשעות אחר הצהריים במסגרת התמודדות עם משבר הקורונה. החל מיום 17.5.2020, תתווסף לפעילות בתי משפט השלום ברחבי הארץ משמרת דיונים שתתקיים בכל רחבי הארץ אחר הצהריים, באופן שבו יתקיימו דיונים עד השעה 18:30.

הארכת יום הדיונים נועדה לסייע בשמירה על הוראות משרד הבריאות, ולהבטיח עמידה בתנאי התו הסגול שבמסגרתם פועלים בתי המשפט בימים אלו. באופן זה יתאפשר לרווח את לוח הדיונים ולווסת את מספר הנוכחים בהיכלי המשפט בכל עת. מהלך זה יסייע גם בהקטנת מלאי התיקים שהצטבר במהלך משבר הקורונה, תוך הגברת הנגישות לציבור ברחבי הארץ והגמשת שעות הפעילות בהתאמה לתנאי המשק בעת הזו.

סוגי העניין והתיקים שיידונו במשמרת אחר הצהריים יהיו בהתאם לעניינים שנשמעים בבתי המשפט בכל רגע נתון לפי כל דין, ולפי שיקול דעת נשיאי בתי המשפט.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button