צרכנות

בריכות שחיה שקועות

כחלק מפרויקט תכנון גינה פרטית, רבים כיום יבחרו לשלב בתהליך זה הקמת בריכת שחיה, ניתן כאמור להבין את פשר הבחירה, שכן הריגוש של קפיצה לתוך בריכה צוננת ביום קיץ מהביל תהייה חוויה צרופה שעבורה נמתין בסבלנות כל ימות החורף. אז במידה ותהיו מעוניינים לקבל את הפינוק הזה של בריכת שחיה ביתית בחצר הגינה שלכם, כדאי שתכירו בשתי האפשרויות הקיימות כיום בשוק בתחום בריכות שחייה ביתיות – הראשונה היא הנפוצה והאיכותית ביותר ומתייחסת לבריכה מתועשת או בריכת בטון שלכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות והאפשרות השנייה הן בריכות שחיה ארעיות שקועות כמו בריכת אינטקס שקועה, שנחשבת כיום לבריכה המבוקשת ופופולרית ביותר, בעיקר בזכות עלותה הנמוכה.

ההבדל בין בריכות שקועות לבין בריכות עיליות

בריכות שחיה עיליות יכולות להתאים לכל אחד שלא מעוניין בהוצאה כספית גבוהה ועדיין מתעקש לא לוותר על החלום הרטוב של בריכה בחצר הבית. מדובר באופציה שהיא גם זולה וגם זמן ההתקנה שלה יחסית מהיר ופשוט. כל אחד נתקל בחייו באחת מסוגי הבריכות הללו שמניחים אותן על הקרקע ועולים אליהן דרך סולם, אך יש גם בריכות כאלה שהן שקועות עמוק בתוך האדמה ונראות דומות במקצת לבריכות הקלאסיות. ההבדל בין בריכות שקועות לבריכות עיליות נטוע  למעשה כבר בשם – שכן, בריכה שקועה תדרוש תכנון מקדים, חפירה, אישורים ובירוקרטיה, בעוד בריכה עילית היא תעמוד בצורה פשוטה על האדמה ואין צורך לקבל עבורה היתר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בריכה שקועה לפי צורך

נתחיל בבריכות הפשוטות והזולות יותר – בריכות אינטקס שקועות מגיעות מוכנות במנעד צורות וגדלים, לפי צורך ובהתאם לכל התנאים הקיימים בגינה. ההקמה של בריכות אינטקס נחשבת למהירה ביחס להתקנת בריכת בטון, כך שדי מהר לאחר רכישה של הבריכה, תוכלו ליהנות מההשתכשכות בתוכה. יש בריכות שקועות שמגיעות בצורה מרובעת, אליפסה או בריכות מלבניות ועוד. בריכות אלה עשויות מחומר ייעודי שמוכן מראש במפעלי החברה, כשהחומר עצמו מכיל שכבה דקיקה של בטון וכל המעטפת הפנימית שלו מורכבת ביריעה קשיחה למדי, שמספקת לבריכה עמידות גבוהה לאורך זמן. את הבריכה נוכל להניח על משטח קשיח או לטמון אותה באדמה ולשוות לה מראה יוקרתי יותר. מדובר בתהליך שידרוש חפירה בקרקע, יציקה של משטח בטון שעליו תמוקם הבריכה  וחדר המכונות. כמו כן, תידרש הקמה של חומת בלוקים מסביב לבריכה וחיפוי דק מסביב כשכל זה בעלויות נמוכות  יחסית.

אך לעולם לא יוכלו בריכות האינטקס להציע את מגון האופציות שאנו משלבים בבריכות מתועשות או בריכות בטון,  הכוללים בין השאר  חימום בכל שעות היום, תאורה מוטמעת , מערכות מלח מתקדמות , ג'טים של ג'קוזי המשולבים בקירות הבריכה, ספסלי רביצה, מדרגות … ועוד – המגיעים עם סדרת הבריכות המתועשות ובריכות הבטון האיכותיות.

עיצוב סביב בריכה שקועה

חשוב לזכור שלצד תכנון בריכות שחיה ביתיות, יש להתייחס גם לכל שאר האלמנטים שנמצאים סביב הבריכה, אלמנטים שמעטרים ומשדרגים אותה. לעיתים שני כסאות שיזוף מעץ יצליחו לספק מראה איכותי, יוקרתי ונקי. לכן כדי להעניק עיצוב מקצועי, מומלץ להסתייע באדריכל נוף שיהפוך כל בריכה שתבחרו ליוקרתית בעלת רושם רב. להלן מספר אלמנטים עיצוביים שיכולים לשדרג את המראה של הבריכה.

תאורה – סביב הבריכה תוכלו לתלות תאורה ייחודית, וכדי לקבל תאורה קסומה בלילה, תוכלו לשלב גופי תאורה בפנים הבריכה, שתהפוך את הבריכה שלכם למקום רומנטי ביותר.

צמחייה ועצים – כחלק מעיצוב גינה, אדריכל נוף ידע לשלב סביב הבריכה עצים וצמחייה שתתאים ותעניק לבריכה השקועה מראה של מעיין בתולי באמצע הטבע. אפשר גם לשתול ערוגות פרחים באזור של הבריכה ולזכות במראה קסום שלא תרצו לנטוש לעולם.

ריהוט גן – שילוב של ריהוט גן סביב הבריכות השקועות ישדרג את כל חווית הרחצה שלכם. תוכלו להניח לצד הבריכה מיטת שיזוף, נדנדות, ערסל, פינות ישיבה, שולחנות קפה קטנות ועוד. את ריהוט הגן תוכלו להתאים לסגנון העיצובי של הגינה.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה – ערן לוינסון – מתכנן ומעצב גינות
054-5228882   [email protected]

 

Back to top button