צרכנות

בניית דק

דק הוא משטח שמאוד נעים להלך עליו, לרבות ברגליים יחפות, ניתן להציב עליו מגוון אביזרים כמו ריהוט גן או מתקנים לילדים והוא משמש לרוב מעין מפלס מפריד בין חלל הפנים לבין החצר. לדק תהייה השפעה ניכרת על כל עיצוב החלל והוא מוסיף הוד והדר למראה הכללי של הגינה. יש כיום בשוק כמה סוגי דק: דק מעץ אורן, דק מבמבוק, דק איפאה וגם דק סינטטי. בניית דק בחצר תהייה גם חסכונית מאוד בכל הקשור להוצאות מים בגינה מאחר ולא תאלצו להשקיע בהשקיה של כל משטח הגינה. בכל בחירה של דק מומלץ לקבל את כל המידע על כל סוג דק, להכיר את התכונות של כל אחד, על מנת להבין את השפעותיו מול כל שינוי במזג אוויר, את העמידות שלו לאורך השנים, איזו תחזוקה הוא דורש וכיצד בנוי תהליך ההרכבה שלו על ידי החברה, רק כך תעשו את הבחירה הנבונה והמתאימה ביותר לחצר שלכם.

תהליך בניית דקים

דק יהיה האופציה אולי הכי אסתטית לריצוף גינה והחצר הביתית שהופכת את כל החלל ליוקרתי ומזמין במיוחד. בכל תהליך הקמת גינה כבר בשלב בניית הדקים על הקרקע, מומלץ שרק אנשי מקצוע מיומנים יעסקו במלאכה, כדי שהתוצאה הסופית תהייה איכותית ובטוחה. לפני כל תחילת עבודה יש להשמיש את הקרקע ולהרחיק מים זורמים מהאזור, בנוסף יש לקדוח כלונסאות בטון שתשמשנה כתשתית לבנייה של הדק. הדק הוא חומר שדורש שימור ותחזוקה וזאת הסיבה שיש להתאים אותו לאקלים השורר במקום ולהגן עליו מפני לחות. לאחר שניקנו את הקרקע תתחיל מלאכת ההרכבה של לוחות הדק שיהיו אדוקים ולא יאפשרו לחדירה של לכלוך או מזיקים פנימה. כל דק עץ ניתן למקם בצורות ובזוויות שונות בצורה שישתלבו עם האלמנטים השונים שנמצאים בסביבה (כמו: בריכת שחייה, גרם מדרגות, צמחייה, שבילים וכו'). את הדק הבנוי יש למרוח אחת לשנה בחומר ייעודי שמונע שחיקה של הצבע העץ עצמו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בניית דק סינטטי 

כיום קיימת אופציה של בניית דקים סינטטיים עשויים מעץ בשילוב של פולימרים סינטטיים, מה שמקנה לעץ את החוזק והעמידות שלו לאורך שנים ארוכות, זאת להבדיל מעץ טבעי שנוטה עם השנים להתנפח, להירקב ותוך זמן קצר להיהרס. הדק הסינטטי נועד בדיוק עבור מטרה זו –  להישאר עמיד לאורך זמן ולהיות סתגלן מול כל שינוי של מזג אוויר. בניית דק סינטטי דורש כאמור מיומנות גבוהה שכן, צריך להתאים את הדק לתנאים הקיימים בשטח, לדאוג שיבנה בצורה יציבה ובטוחה ויהיה עמיד מפני כל תזוזה באדמה. על מנת שכל אלה יעשו על הצד הטוב ביותר וכל יתרונותיו של הדק הסינטטי יבואו לידי ביטוי בחצר הבית, חשוב לבחור איש מקצוע אמין ומנוסה בהתקנה של דק. התקנה של דקים סינטטיים נחשבת למעט יותר יקרה, אך מדובר בהחלט בהשקעה שתשתלם לכל אחד בטווח הארוך.

דק סינטטי – יתרונות

למי שעדיין מתלבט באיזה דק לבחור לגינה שלו, נציין שקיימים עוד מספר יתרונות בולטים בבחירה בדק סינטטי – מדובר בחומר יחסית קל וגמיש ביחס לדק שמיוצר רק מלוחות עץ, דק סינטטי ייצור ריצוף אחיד וישר בהיעדר כל עיוות או בליטה, מה שעשוי לקרות בכל בניית דק שמיוצר מעץ בלבד וסוג דק זה גם לא ידרוש תחזוקה מרבית. אז כל מי שמעוניין ליהנות ממראה מרהיב ויוקרתי שיוצר הרמוניה מושלמת בחצר, מומלץ לשקול בניית דק סינטטי וליהנות ממוצר עמיד לשנים רבות.

המאמר נכתב באדיבות נוף ירוק גינון ופיתוח בע"מ

טלפון: 050-2007191 nof-yarok.co.il

 

Back to top button