מבזקיםמשפטי/פלילי

תושב עוטף עזה הורשע: "העביר סחורה שסופקה לחמאס"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (ראשון) את מיכה פרץ בביצוע עבירות רבות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש טרור, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות של הלבנת הון והונאת נושים.

מדובר באזרח ישראלי, מיכאל פרץ, תושב היישוב מבטחים שב"עוטף עזה" אשר בהזדמנויות רבות הבריח סחורות ממעבר כרם שלום לרצועת עזה לידי סוחר פלסטיני בהיקפי מסחר גדולים, כשהוא מודע לכך כי מדובר במוצרים שמועברים לאנשי חמאס. בית המשפט המחוזי ציין, כי "גם אם נאמץ את הגישה המקלה עם הנאשם, כי לא התכוון לפגוע בביטחון המדינה …, עדיין הוא עשה מעשה שיש בו כדי לפגוע בביטחון המדינה "…

בנוסף, בשעה שפעל פרץ במסגרת הסחר עם גורמי טרור וגרף לכיסו רווחים גבוהים, ביקש מבית המשפט להכריז עליו כפושט רגל והציג עצמו כחדל פירעון ע"י הסתרת נכסים שהיו בבעלותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את טענותיו של פרץ ב"משפט זוטא" ביחס לקבילות הודאתו במשטרה. בית המשפט ציין, כי "הדברים נמסרו מפיו מרצון חופשי וללא שהופעל עליו לחץ שאינו במסגרת החוק". כמו כן, דחה בית המשפט את טענותיו של פרץ להגנה מן הצדק.

היום כאמור, הוכרע דינו בגין 12 סעיפי אישום בידי הרכב של שלושה שופטים סגן הנשיאה נתן זלוצ'ובר (אב בית הדין), השופטת יעל רז-לוי והשופט שלמה פרידלנדר.

לצד הרשעתו במרבית האישומים והעבירות בכתב האישום, זיכה בית המשפט את הנאשם מהעבירה של סיוע לאויב במלחמה וממספר עבירות נוספות.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button