חדשות הארץמבזקים

התנועה לאיכות השלטון: לאסור על נתניהו למנות שר לביטחון פנים

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, בדרישה כי ייקבע בהקדם הסדר לרה"מ נתניהו האוסר עליו להתערב בכל תחום העומד בניגוד עניינים בשל היותו נאשם בפלילים. "בהסכם הקואליציוני נקבע כי מינוי שר לביטחון פנים ייעשה בידי נתניהו, כך שהזיקה של שר זה תהיה הלכה למעשה לנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

במכתב, קוראת התנועה ליועמ"ש לקבוע ולפרסם בהקדם כי קיימת מניעה דחופה לרה"מ נתניהו לעסוק במינוי שרים שיופקדו באופן ישיר על התחומים בהם הוא מצוי בניגוד עניינים ישיר, למשל עדי התביעה המנויים בכתב האישום והם שרים וחברי כנסת מכהנים, בהם זאב אלקין, צחי הנגבי, יריב לוין, גלעד ארדן ויאיר לפיד.

כמו כן דורשת התנועה כי היועמ"ש יפרסם הסדר ברור ושקוף שיקבע כי חל איסור על רה"מ נתניהו לדון או להטיל זכות וטו על כל מינוי לתפקיד במשרדי המשפטים, ביטחון הפנים והתקשורת, לרבות מינויי: שופטים, פרקליט המדינה, מפכ"ל ונציבי משטרה, יועץ משפטי לממשלה והמשנים לו, מינויים במשרד התקשורת וכן, כל מינוי אחר בו מצוי ואף עתיד להימצא נתניהו בניגוד עניינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב נכתב כי "כבר החלטת בעבר כי לרה"מ נתניהו, בתפקידו כראש ממשלת המעבר, קיימת מניעה להתערב בתחומים ובמינויים מקצועיים הקשורים למשרדי התקשורת, משפטים והמשרד לביטחון הפנים. כל זאת, לאור האישומים החמורים נגדו בהם עלתה ביתר שאת, פעילותו בניגוד עניינים חריף תוך הטעיית והסתרת ניגוד העניינים שלו מכלל הגורמים הרלוונטיים. מאחר ובהסכם הקואליציוני נקבע כי מינוי שר לביטחון פנים ייעשה בידי נתניהו והזיקה של שר זה תהיה הלכה למעשה לנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אנו סבורים כי עליך לקבוע שקיימת מניעה לרה"מ נתניהו למנות שר לביטחון הפנים."

תגובה אחת

  1. ם הוא נאשם אז מי לא אלה הגרועים מכל העולם התחתון יושבים לנו בצמרת השלטון תפסיקו להעניק צו איסור פירסום וכך נוכל להגיע לעבריינים באמת שמחזיקים למדינה היחיד נאמן למדינה ולבוחריה הוא לא אחר מאשר בינימין נתניהו מי כותב את כל הדברים האלה בעלת הכותרות שקד אשר חמתה בערה בה תודה לאל שתלך לאופוזיציה ותעשה שמחניות באויר אם היא לא יודעת איך עושים את זה שתגיד לבעלה

Back to top button