חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה נפגש עם ראשי הרשויות הדרוזיות, "עלינו להיות חכמים"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שני) עם פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, בהשתתפות המנהיג הרוחני של העדה, השייח' מואפק טריף. יחד עימו הגיעו ראשי המועצות דאלית אל כרמל, עוספיה, פקיעין, אבו סנאן, ראמה, סג'ור, כפר כמא, כסרא-סמיע, חורפיש, בית ג'אן ומע'ר, וחברי הכנסת פטין מולא מ"הליכוד", חמד עמאר מ"ישראל ביתנו" וע'דיר כמאל מריח מ"יש עתיד". בפגישתם, ביקשו ראשי הרשויות מהנשיא את עזרתו בפתרון המשבר מול משרדי הממשלה לאחר שהתקציבים שהובטחו להם, בסכומים של מאתיים מיליון שקלים לא הועברו.

במהלך השיחה אמר הנשיא: "אין לי ספק שממשלת ישראל תעשה כל שניתן על מנת לאפשר את התרחבות הישובים והתפתחותם באופן טבעי. יחד עם זאת, עלינו להיות חכמים. במבט לעתיד, יש לוודא שהתפתחות היישובים נעשית בשותפות, בשיקול דעת ובצורה מסודרת. משבר הקורונה אסור לו שידחה את הצרכים המובנים שלכם, אבל צריך לחשוב איך מתנהלים בתוכו. יש לנו אחריות משותפת על ההתאוששות של ישראל מהמצב הנוכחי."

עוד אמר הנשיא: "אני עובד יום יום כדי להגן על הזכויות השוות של כל אזרחי ישראל כי זו חובתנו. הברית בנינו היא ברית חיים ושוויון. אני קורא לממשלה שלא להתעלם מהטענות של ראשי הרשויות הדרוזיות והצ׳רקסיות ולהשלים את התקצוב עליו התחייבה הממשלה, תקצוב שהצורך בו התחדד ביתר שאת בתקופת הקורונה. בנוסף, על הממשלה שתקום לקדם במסגרת תקציב המדינה הבא את תכנית החומש יחד עם ראשי הרשויות ולהבטיח בה מענה הולם לצרכי הרשויות הדרוזיות והצ׳רקסיות.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ג'בר חמוד, סיפר לנשיא על שורה ארוכה של הבטחות והחלטות ממשלה שלא מומשו. חמוד הדגיש: "התחושה שאנחנו מקבלים היא של בגידת הממשלה בציבור הדרוזי והצ'רקסי, בתקציבים ובמדיניות מאז אושר חוק הלאום."

ראשי הרשויות סיפרו שהמגזר הזה הוא היחיד שפועל ללא תכנית פיתוח ותקצוב רב שנתית (חומש), מענקי האיזון לישובים קוצצו בשעה שהוגדלו בישובים אחרים וגם תקציב הביניים שאישרה הממשלה בינואר 2020 על סך 200 מיליון ש"ח – לא הועבר. כתוצאה, האבטלה והעוני בישובים הדרוזים והצ'רקסים נוסקים מעל לממוצע הארצי. הרשויות מגיעות על סף קריסה, לאחר שהממשלה מונעת העברת תקציבים והתושבים מצדם מתקשים לשלם את המיסים.

המנהיג הרוחני של העדה, השייח מואפק טריף וראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ביקשו מהנשיא לתמוך במאבקם להכרה בזכויותיהם השוות כאזרחי המדינה שממלאים את כל חובותיהם.

צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ

Back to top button