מבזקיםמשפטי/פלילי

פרשיית הונאה: עורך דין הורשע בעבירות תחבולה ואיסור הלבנת הון

בית המשפט המחוזי בירושלים, בפני כב' השופט רם וינוגרד, הרשיע היום (שלישי) את נאור בשארי בעבירות תחבולה ואיסור הלבנת הון, הנאשם ביצע את העבירות בעת ששימש כעורך דין. היום הודה הנאשם והורשע במסגרת הסדר, והצדדים ביקשו מבית המשפט להטיל עליו 9 חודשי מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי. נאשם 1 – י. ב (השם המלא שמור במערכת) – הורשע באוקטובר 2019 במסגרת הסדר ונגזרו עליו 52 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וחילוט.

בכתב האישום תוארה פרשיית הונאה רחבת היקף וזרועות, הנוגעת לכשישים מתלוננים ובהיקף של כ-25 מיליון ש"ח. במסגרתה קשרו ארבעה מהנאשמים (י. ב. , אלון אליהו כהן, דן עמדי ואליעזר סלומון) קשר לרמות רוכשי דירות ולקבל מהם במרמה מקדמות עבור רכישת דירות אשר כלל לא הוצעו למכירה, במחיר הזול משמעותית ממחיר השוק, תוך הסבר כי מחירן הנמוך של הדירות נובע מהעובדה שהן בבעלות משרד הביטחון ומוצעות במחיר מוזל לנכי מערכת הביטחון. בפועל, לא היו קיימות דירות המיועדות לנכים, ומשרד הביטחון או רשות מקרקעי ישראל אינם מוכרים דירות מוזלות לנכים. הנאשמים זייפו מסמכים שנחזו להיות מסמכים רשמיים, קיימו ישיבות הסברה עם אחרים מטעמם שהתחזו לעובדים של מנהל מקרקעי ישראל, וקיימו ישיבות במשרד עורכי דין כדי לשכנע מתלוננים באמיתות פעולותיהם. את האמור ביצעו הנאשמים בין השנים 2011-2014.

כאשר המתלוננים החלו להביע דאגה ביחס לעסקה, משחלף זמן רב ממועד העברת התשלומים בשלושה מקרים, נפגשו המתלוננים עם נאור בשארי, עורך דין במקצועו, יחד עם הנאשמים הנוספים, במשרדו של בשארי. במהלך אותן פגישות י. ב. (נאשם 1) הרגיע את המתלוננים ואישר כי מדובר בעסקאות חוקיות, כמו גם הציג למתלוננים מסמכים מזויפים שלפיהם הושלמו עסקאות מסוג זה בעבר, ונאור בשארי אישר את דבריו של ב'. בנוסף הורשע בשארי במסירת מידע כוזב, כדי לגרום לדיווח בלתי נכון, לפי סעיף 7 לחוק איסור הלבנת הון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button