חדשות הארץמבזקים

שב"ס למען החקלאות בישראל: קטיף להצלת התוצרת הישראלית

שירות בתי הסוהר חרט על דגלו את ערך התרומה לקהילה ובשגרה מנהל במסגרת זו פרויקטים רבים ומגוונים. בתקופת משבר הקורונה, רבים מן הפרויקטים הוקפאו וסוהרי שב"ס הביעו רצון למצוא פרויקטים חדשים ורלוונטיים שיועילו דווקא בתקופה המורכבת בה שרויה המדינה.

שב״ס יצר קשר ייחודי עם ארגון 'השומר החדש' המאמין בחיזוק תחושת השייכות של החברה הישראלית לאדמת הארץ, חיבור החברה הישראלית לערכי הערבות ההדדית ואהבת הארץ באמצעות תכניות התנדבות. שב״ס מצאו בערכים ומטרות אלה חשיבות ומשמעות רבה והחליטו להתגייס ולקיים ימי התנדבות לסיוע במשקי החקלאים ברחבי הארץ בקטיף התוצרת הישראלית.

מאז פרוץ מגיפת קורונה, חקלאים רבים נותרו ללא "ידיים עובדות" בקטיף , שמשמעו איבוד התוצרת החקלאית לכן בימים 11-12/5/20, הגיעו 200 סוהרות וסוהרים למשקים חקלאיים באזורים שונים ברחבי הארץ והחלו בקטיף להצלת תוצרת ישראלית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסוהרים במוקדי ההתנדבות הצטרפו מ"מ נציב בתי הסוהר, ראש אגף האסיר ומפקדי מחוזות הפיקוד בשב״ס, המובילים את נושא קשרי הקהילה של שב"ס ומוצאים חשיבות רבה בחיזוק הקשרים בין הארגון לבין הקהילה.

גונדר אשר וקנין, מ"מ נציב בתי הסוהר ציין כי "עבודת שירות בתי הסוהר נעשית אמנם ברובה מאחורי החומות, אבל כארגון לובש מדים המשרת את הציבור אני רואה אחריות רבה בתמיכה בקהילה הן בנושא טיפול ושיקום אסירים והחזרתם לחברה כאזרחים מועילים והן בעשייה בלתי אמצעית לטובת הקהילה עצמה בשגרה, ועל אחת כמה וכמה בתקופות משבר כמו בתקופה אותה אנו עוברים, תקופה מהמורכבות שידע שב״ס."

יואל זילברמן, מייסד ומנכ"ל השומר החדש אמר כי "בעת הזו, החשיבות ליצירת שיתופי פעולה בכל תחום חברתי מחזקת את חוסנה של המדינה. אנחנו שמחים ומוקירי תודה על החיבור החשוב של השב"ס לפעילות השטח של הארגון ומקווים להפוך אותה למסורת."

צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס
צילום: דוברות שב"ס

Back to top button