חדשות הארץמבזקים

מנכ"ל אל על לנתניהו: אל על תסיים את דרכה במשמרת שלך

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין שלח הבוקר (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו התריע מפני קריסה של החברה.
 
"אמש בשעת לילה מאוחרת, קיבלנו מסמך בו הערים האוצר דרישות נוספות בלתי ישימות, שכל מטרתן לשלוח את אל על לפירוק. האוצר עשה זאת לאחר שאל על הציגה תוכנית התייעלות, במסגרת התוכנית כולם נושאים בנטל – עובדי אל על, בעלי השליטה שהסכימו לשעבד את המניות לטובת ערבות המדינה והזרמת הון לחברה, הסתדרות ושותפים עסקיים וזאת בהיקף חסר תקדים של למעלה ממיליארד וחצי ₪ בכל שנה, למשך שבע שנים ולמעלה מ- 10 מיליארד ₪ במצטבר למשך תקופת ההלוואה." נכתב.

"כראש הממשלה אתה נושא באחריות העליונה לכך שלאחר שבעים ושתיים שנה אל על תסיים את דרכה במשמרת שלך ולכן אנו מבקשים שלא תתקבל החלטה מבלי שתינתן לנו האפשרות להציג לך את ההשלכות של הדרישות החדשות של משרד האוצר." ציין המנכ"ל.

צילום: משה מילנר, לע"מ

בסיום המכתב כתב המנכ"ל אוסישקין: "אנו מבקשים כי תנחה את משרד האוצר לתקן את המתווה שהוצג על ידו אמש ולהסיר את המגבלות הבלתי ישימות. משרד האוצר מסרב לחבר את אל על למכונת ההנשמה כפי שעשו מרבית מדינות העולם. המלצות האוצר מייצרות מצג שווא של "הצלת אל על" כאשר בפועל מדובר בחתימה על תעודת הפטירה של אל על. ללא החלטה מידית, אל על תסיים את דרכה וכפועל יוצא מדינת ישראל תאבד את היכולת הקיימת לה כיום בתחום התעופה המסחרית וההשלכות הנלוות, עד כדי הגעה למצב של 'אי במצור', בעתות משבר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנו עשינו כל שביכולתנו ועמדנו בכל דרישות הבנקים" הדגיש מנכ"ל אל על והוסיף, "התוכנית העסקית שהוכנה כוללת צעדים כואבים ודרמטיים אשר יאפשרו לאל על לעמוד בהתחייבויותיה בראש ובראשונה ללקוחותיה, ולשלם את ההלוואה
שתינתן לה. בקשות האוצר לשנות שוב ושוב את תוכנית ההתייעלות הפכו את המשימה לבלתי אפשרית. תוך מספר שבועות הועלה הרף מ-200 מיליון דולר לשנה ל- 400 מיליון דולר בכל שנה. האוצר העלה כפי שעשה בדיון האחרון את הרף והפעם לרמה בה הסכמה לדרישות האוצר היא החלטה על פירוק החברה וסגירתה."

בראיון לאסתי פרז בן-עמי בתוכנית "בחצי היום" ברשת ב' אמר מנכ"ל "אל על", גונן אוסישקין כי זו הסנונית הראשונה שתוביל לקריסה של עוד חברות במשק. עוד הוסיף אוסישקין כי "האוצר מבקש להעמיד את החברה על ברכיה. אם יתעקש על הדרישות החדשות, הם מוציאים תעודת פטירה לחברה ואני מודיע שהיא לא תוכל לשרוד. הלקוחות ישארו בלי כספם ועשרות אלפי בתי אב יצטרפו למעגל האבטלה. זה מעבר לפינה."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

  1. הוא עסוק בלעשות סדר עולמי חדש למכור את העם שהאמין בו לשטן אין לו זמן ואכפתיות לטפל בכם בדיוק כמו שעבד על תשיעים אחוז מהעצמאים

Back to top button