בריאותמבזקים

רוצים לייצא קנאביס רפואי? קבלו רישיון ממשרד הבריאות

היום (רביעי) נחתם צו ייצוא חופשי להסדרת ייצוא מוצרים מסוימים של קנאביס רפואי מישראל. הצו מהווה שלב נוסף ביישום החלטת הממשלה להתיר ייצוא מוצרי קנאביס רפואי, שהתקבלה בשנה שעברה. הצו קובע כי מי שירצה לייצא מוצרי קנאביס רפואי מסוימים מישראל, יפנה לקבלת רישיון ממשרד הבריאות, ובכפוף לקבלת רישיון זה יוכל לייצא את הטובין בהתאם למפורט בפקודת הסמים המסוכנים. הצו ייכנס לתוקף תוך 30 ימים מיום פרסומו ברשומות.

על פי ההערכות, ההכנסות מייצוא הקנאביס הרפואי למשק הישראלי צפויות להיות בהיקף של מאות מיליוני דולרים מידי שנה. כבר היום יש בישראל למעלה מעשר חוות גידול וחמישה מפעלים, העומדים בכל התקנים הנדרשים על ידי משרד הבריאות. כמו כן, חוות ומפעלים נוספים נמצאים בהליכי הקמה ורישוי.

אילוסטרציה. צילום: pixabay

כ-60,000 ישראלים מטופלים בקנאביס רפואי, כאשר לפי ההערכות נצרכים בישראל כ-25 טון קנאביס רפואי בשנה. כושר הייצור של התעשייה הישראלית גבוה הרבה יותר, ובקרוב בזכות כניסת היצרנים החדשים למעגל הייצור, אפשר יהיה להגיש בקשות למשרד הבריאות לייצוא קנאביס רפואי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף עם משרדי הבריאות, החקלאות, האוצר וביטחון הפנים, עמלים על קידום הענף ועל פתיחת דלתות עבורו ברחבי העולם.

שר הכלכלה, אלי כהן: "מדובר בצעד משמעותי ליצואנים ולתעשייה הישראלית, שיאפשר גם הרחבת אפשרויות הייצוא בענף וגם הגדלת התעסוקה והעסקת עובדים חדשים בתחום, במיוחד לאור הביקוש הרב בעולם למוצרי קנאביס רפואי מישראל".

Back to top button