מבזקיםתאונות דרכים

יום קטלני: שני הרוגים בכבישי הארץ בתוך שעתיים

היום (רביעי) בשעה 16:00 אירעה תאונת דרכים בכביש 3199 סמוך למצדה. פראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת האירוע מצאו במקום גבר כבן 50 כשהוא עם פגיעה רב מערכתית, ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו.

פראמדיק מד"א בוריס מנטו סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב שהדרדר עשרות מטרים בתהום כשאין גישה אליו מחלקו העליון של הכביש. הגענו עם הניידת טיפול נמרץ למרגלות הכביש ומשם המשכנו רגלית עם ציוד רפואי עד שהגענו לרכב. הפצוע היה לכוד כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו."

סער שחורי מתנדב זק"א ערד שטיפל בזירה סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי רכב פרטי מרוסק לגמרי לאחר שהנהג ככל הנראה איבד שליטה ונפל מצוק בגובה של כ- 50 מטר. הנהג נלכד בתוך הרכב כשהוא סובל מפגיעה אנושה. בסיוע יחידת חילוץ וכיבוי חילצנו את הנהג ופראמדיק מד"א אישר את מותו במקום. צוות ערד טיפלו בכבוד המת באיסוף הממצאים בזירה הקשה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א

שעתיים לאחר מכן, בדיוק בשעה 18:00 הוזעקו כוחות ההצלה לתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב בכביש 367 לכיוון נווה מיכאל סמוך לבית שמש. צוותי כיבוי שהוזעקו לזירת התאונה חילצו מתוך אחד מכלי הרכב גבר כבן 30 והעבירו אותו לידי מד"א כשהוא מחוסר הכרה, בבדיקת הפארמדיקים של מד"א נמצא כי הוא ללא סימני חיים והם נאלצו לקובע את מותו. גר ואישה שנפצעו קל בתאונה פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

חובש בכיר במד"א שוקי לנגסם סיפר "כשהגענו למקום, ראינו שני כלי רכב עם פגיעות פח קשות כאחד מהם בתעלה והשני במרכז הכביש. באחד מכלי הרכב נלכד הנהג כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. שני פצועים קל שישבו ברכב השני נבדקו בשטח ופונו במצב קל לבית החולים".

יוסף חיים האוזי מתנדב זק"א בית שמש שטיפל בזירה אמר כי "מדובר בתאונה חזיתית עם מעורבות שני כלי רכב, נהג אחד הרכבים כבן 30 נלכד בתוך הרכב המרוסק וסבל מפגיעה רב מערכתית. כשהגעתי למקום ראיתי את לוחמי האש מחלצים את הנהג כשהוא ללא סימני חיים ופראמדיק מד"א אישר את מותו במקום. מתנדבי זק"א מצוות בית שמש טיפלו בכבוד המת ובאיסוף הממצאים בזירה הקשה."

יהודה משי זהב יו"ר זק"א ציין כי "עם החזרה לשגרת הקורונה אנחנו עדים לעלייה משמעותית בתאונות הקשות. טיפלנו השבוע בזירות קשות מאוד של תאונות דרכים, ילד בן 4 נהרג בצורה טראגית כשחצה עם סבתו במעבר חצייה. היום, תוך שעתיים שני הרוגים בתאונות קטלניות. מאחורי ההרוגים עומדים בכאב משפחות ויתומים שעולמם נחרב. אנא! סעו בזהירות ותחזרו הביתה בשלום."

בוחני תאונות הדרכים של משטרת ישראל חוקרים את נסיבות שתי תאונות הדרכים הקטלניות.

צילום: קובי לייזרוביץ
צילום: קובי לייזרוביץ
צילום: קובי לייזרוביץ

Back to top button