מבזקיםצרכנות

הסוגים השונים של ביטוחי הרכב

ביטוח רכב חובה

רכישה של רכב מלווה בשני סוגים של הוצאות שיש לקחת בחשבון מעבר למחיר הרכב. הוצאות משתנות כמו דלק וטיפולים במוסך, והוצאות קבועות כמו טסטים, רישיון רכב וביטוח. ביטוח הוא אחת מההוצאות הקבועות הגדולות ביותר, ולכן כדאי לבחור בו רק אחרי השוואת מחירים וחשיבה בנוגע לסוג הביטוח המתאים לכם ביותר. במאמר זה נסקור את ההבדלים בין סוגים שונים של ביטוחי רכב.

מה כולל בתוכו ביטוח חובה?

ביטוח רכב חובה הוא למעשה ביטוח אשר המדינה מחייבת כל בעל רכב לעשות. מדובר במינימום הנדרש מכל נהג, כאשר כמובן מומלץ להרחיב את החבילה כדי להגדיל את הכיסוי. ביטוח רכב חובה מגן מפני דבר אחד, פגיעות בבני אדם. אם עשיתם תאונה ונתקעתם בקיר, גם אם כל הרכב הלך, אם יצאתם בלי פגיעה הביטוח חובה לא יחזיר שום סכום. ביטוח חובה מבטיח שבמקרה של פגיעה בעצמכם או באחרים במסגרת התאונה, לא תצטרכו לשלם כל חייכם סכומי פיצוי אדירים, כמובן אלא אם מדובר בעבירה פלילית שביצעתם במהלך הנהיגה. זכרו, שבמידה ופגעתם באדם במהלך הנסיעה וגרמתם לו לאבדן כושר עבודה, הוא ומשפחתו רשאים לתבוע ממכם פיצויים על כל הכסף אשר הוא היה אמור להרוויח במהלך חייו, כך שהסכומים עשויים להיות אדירים. ביטוח חובה אינו מגיע במחיר אחיד. יש מגוון של פרמטרים אשר קובעים את גובה התשלום הקבוע. פרמטרים אלה כוללים בין השאר את מאפייני הנהג, הגיל, ההיסטוריה שלו מבחינת תאונות דרכים, ולעיתים אפילו פרטים על מצב הרכב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מה כולל בתוכו ביטוח צד ג'?

ביטוח רכב חובה כאמור, מכסה רק מקרים של פגיעה בבני אדם, אך הוא לא מספק שום כיסוי במקרים של פגיעה ברכוש. לעיתים קרובות, במהלך תאונות דרכים הנפגעים העיקריים כוללים מעבר ליושבי שני הרכבים. הולכי רגל בקרבת מקום, מכוניות אחרות אשר חייבות לסטות מהכביש, כל אלו הם גורמים הדורשים פיצוי כספי. ביטוח צד ג' נועד בדיוק בשביל מקרים כאלו, כדי לסייע להחזיר כספים על פגיעה ברכוש של צד ג', של אנשים אשר למעשה אינם מעורבים בתאונה כלל. מבחינת גובה הפיצוי, הוא תלוי במידה רבה במזל. אם במהלך התאונה נפגעה מכונית של צד ג', אך העלות הבסיסית שלה היא נמוכה והיא כבר ותיקה על הכביש, הפיצוי אשר תצטרכו לשלם יהיה נמוך. לעומת זאת, אם עשיתם אותה תאונה בדיוק, והמכונית בה פגעתם היא מכונית יוקרה, תאלצו להיפרד מסכום כסף אדיר. בדיוק מסיבה זו כדאי מאוד לשקול לעשות ביטוח צד ג'.

פנס אחורי

מה כולל בתוכו ביטוח מקיף לרכב?

ביטוח מקיף לרכב נועד להציע כיסוי מלא, והחזר הוצאות על הפגיעה ברכב שלכם עצמו. הרכב שלכם יכול לצאת מהתאונה ללא פגע, והוא יכול להיהרס עד שתאלצו להחליף אותו. ביטוח מקיף לרכב מאפשר לכם לקבל החזר הוצאות מלא על רכבכם. חשוב מאוד להדגיש, החזר ההוצאות אינו מתייחס לערכו של הרכב בזמן הרכישה, אלא לערך שלו בזמן התאונה עצמה. חברת הביטוח לרוב תזמין שמאי רכבים מטעמה, אשר תפקידו הוא להעריך את השווי של כלי הרכב שלכם, ואת עלות הנזקים שנגרמו לו. רק לאחר קבלת חוות הדעת, והערכת השווי שאבד, תציע חברת הביטוח החזר.

חשוב לבחור היטב חברת ביטוח

חברת הביטוח חייבת להיות חברה עלייה אתם סומכים לחלוטין. אם תזדקקו לה, זה יהיה בדיוק ברגעים בהם אתם הכי פגיעים. נסו לחפש מחירים משתלמים, אך אל תשכחו שבסופו של דבר השירות שתקבלו, והעבודה עם חברה אשר באמת תומכת בכם ונותנת לכם גב כלכלי הם העיקר.

Back to top button