חדשות הארץמבזקים

עצרת מחאה מול בית נשיאת העליון אסתר חיות: "פה זה לא איראן"

עצרת מחאה גדולה התקיימה היום (שישי) מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בשכונת צהלה בתל אביב.

עצרת המחאה שהובלה ע"י תנועת "אם תרצו" וארגונים נוספים יחד עם עשרות מתושבי דרום תל אביב, התקיימה על רקע השחיתות, לטענתם, של שופטי העליון, ביניהם הנשיאה השופטת חיות והשופט מני מזוז, וכן על התערבותו של בית המשפט בנעשה ברשות המחוקקת והמבצעת תוך דריסת אזרחי ישראל.

עשרות המוחים תהו על השתיקה של חיות ומערכת המשפט לנוכח אוסף ניגודי העניינים של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות וקראו לה להתפטר מתפקידה. המוחים הזכירו את כל ניגודי העניינים לכאורה של הנשיאה חיות, הפנייה של בעלי דין לגישור אצל חברה שלה, השופטת ענת ברון, קידום העוזרת שלה, לשעבר, לתפקיד שופטת, קבלה להתמחות בלשכתה של בת של השופט מני מזוז (לפני שנכנס לתפקיד) והמידע שהתגלה בשבוע שעבר על ידי קלמן ליבסקינד הישיבה בדין בתיקים של חברות ביטוח שבעלה מייצג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין הקריאות שהושמעו: "גונבים לנו את הדמוקרטיה, "העם הוא הריבון", "בגץ שודדים את הדמוקרטיה", "אסתר חיות תתפטרי, "אסתי אסתי צאי החוצה- אהרון ברק ייתן לך עוגה" וכן- "גם ליהודים יש זכויות אדם."

צילום: תנועת "אם תרצו"

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" שהיה בהפגנה אמר כי "שופטי בג"ץ פועלים באופן גלוי כגוף פוליטי המבקש לעצב את מדיניות ישראל במקום נבחרי הציבור שלה. גישתם של השופטים, בראשותה של אסתר חיות הנגועה בניגודי עניינים מסוכנים, רומסת את שלטון החוק ומסכנת את עתידה של הדמוקרטיה."

שפי פז, ממובילות המחאה של תושבי דרום תל אביב אמרה: "כמידי יום שישי חזרנו גם היום לשאול את אסתר חיות למה היא משתפת פעולה עם תעמולת השקרים של ארגוני הסיוע ובני חסותם המסתננים. אנו תוהים למה היא משתפת פעולה עם הרודן האריתראי אפוורקי ומספקת לו תזרים שוטף של מזומנים או למה היא בוחרת פעם אחר פעם לחמול על גנבי גבול ולהתאכזר לאזרחי ישראל. אסתר, את לא מידתית, לא חוקתית ולא מוסרית תעזבי אותנו לנפשנו."

בקי עינת מתל אביב אמרה כי "אנחנו נמצאים במצב קיצון בו השופטים שכחו שהם לא נבחרי ציבור. בית המשפט כופה עלינו את דעתו בכל אורחות החיים. אנחנו נצא כל הזמן ונפגין נגד בג"ץ עד שיהיו שינויים ברורים. שופטי בג"ץ הם שודדים לאור יום. באנו להזכיר לאסתר חיות שהעם הוא הריבון- לא היא."

תגובה אחת

Back to top button