טיוליםמבזקיםפנאי

החזרה לשגרה בצל הקורונה: כ-30 אלף מטיילים יצאו אל הטבע

שבת שנייה לאחר פתיחת 43 גנים לאומיים ושמורות טבע ו- 6 חניוני לילה ועל אף החום הכבד כ- 30 אלף מטיילים יצאו אל הטבע, מרביתם בחרו באתרי המים. כ- 1,300 מבקרים לנו לראשונה בסוף השבוע בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים.

בין האתרים הבולטים: בניאס עם 1,200 מטיילים, הבטיחה שפך דליות ועין גדי עם 1,100 מטיילים בכל אחד מהאתרים, ירקון תל אפק עם 1,600 מטיילים, מעיין חרוד ופארק אשכול עם 800 מטיילים בכל אחד מהאתרים.

רעיה שורקי ראש חטיבת קהל וקהילה אמרה כי "בעקבות עומס החום הכבד נסגרו מסלולי טיול רבים. מרבית המטיילים נשמעו לאזהרות וביקרו באתרי מים מובהקים כמו נחל דוד ,ערוגות ושפך דליות /מגרסה ובאתרים מוצלים כמו באפק ירקון ופארק הבשור. בסוף השבוע הזה פתחנו לראשונה את חניוני הלילה ותוך שעות ספורות הוזמנו כלל מכסות הלינה בחניוני הצפון במעין חרוד, חורשת טל ובגן הלאומי אכזיב. אנו שמחים עם המשפחות שנהנו מהאתרים המטופחים ומלינה שלווה תחת כיפת השמים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רשות הטבע והגנים נערכת לפתיחת הגנים והשמורות בשבוע הקרוב בהם יש שרותי הצלה וחופי רחצה תחת המגבלות שפרסם משרד הבריאות.

במהלך סוף השבוע טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים ב 8 אירועי חילוץ מטיילים ושתי שרפות.

בהתאם לתחזית המטאורולוגית הוחלט ברשות הטבע והגנים לסגור מסלולי טיול רבים ולהמליץ לציבור להימנע מיציאה לטיול במסלולים בשטחים הפתוחים. מרבית הציבור אכן נשמע להמלצות.

בשמונה אירועים חילצו פקחי רט"ג מטיילים שהתייבשו ,חלקם נמצאו על סף עילפון ,הפקחים הובילו אותם למקום בטוח שם פגשו את אנשי מד"א להמשך
טיפול ,לאירוע אחד הוזנק מסוק של צה"ל לפינוי הנפגעים .

כמו כן מהלך סופשבוע טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים יחד עם צוותי כיבוי אש במספר שרפות שאירעו באזור לכיש, נשרפו במצטבר כ 10.000 דונם לגבי חלק מהן קיים חשד להצתה.

צילום: רשות הטבע והגנים

Back to top button