מבזקיםפוליטי / מדיני

השר פרץ: הזדמנות להפוך את הכלכלה הישראלית לכלכלה אנושית

הבוקר (שני) התקיים טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה והתעשייה בירושלים במעמד שר הכלכלה והתעשייה הנכנס, ח"כ עמיר פרץ, השר היוצא, ח"כ אלי כהן, בכירי משרד הכלכלה והתעשייה, בתעשייה ובמשק הישראלי.

שר הכלכלה והתעשייה הנכנס, עמיר פרץ אמר: "אני נכנס היום לכאן ,למשרד הכלכלה והתעשייה עם תחושה של אחריות רבה. התפקיד שלי הוא לעשות הכל כדי שכל ישראלי יידע שהוא לא לבד ושהמדינה תעמוד לצידו. משבר הקורונה הוא גם הזדמנות להפוך את הכלכלה הישראלית לכלכלה אנושית. כלכלה בה כל אזרח יידע שיש תכניות ברורות וישימות עם אופק כלכלי עבורו ועבור משפחתו. כלכלה שמתמודדת עם משבר ומתקנת עיוותים של שנים רבות: ביחס לעצמאיים, בדאגה לשכירים, ובחיזוק השקעה במפעלים ובתוצרת הארץ."

צילום: גדעון שרון, לע"מ

פרץ הוסיף כי "הממשלה שהוקמה היא ממשלה פריטטית מאוזנת. הן פוליטית, מדינית, ובעיקר כלכלית. כוחם של הגורמים שהחזיקו בעמדות כלכליות קיצוניות שהובילו לקפיטליזם חזירי בממשלות הקודמות קטן יותר בקואליציה הנוכחית, וזה נותן לנו סיכוי גדול יותר לקדם את תפיסת הכלכלה האנושית. כלכלה שבה הזכות להתפרנס בכבוד, לחיות בכבוד ולהזדקן בכבוד, היא הבסיס שלנו, כחברה ישראלית, בסיס לסולידריות ולערבות הדדית בהן אהבנו פעם להתהדר. הגיע הזמן להשיבן – לא רק את הביטויים הנשגבים, גם את התוכן מאחוריהם. אלי ידידי, אני מודה, על כל אשר עשית, ועל כל ההישגים שלך בתקופה זו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: גדעון שרון, לע"מ

שר המודיעין, אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה היוצא: "אנו מסכמים את העשור הכלכלי הטוב ביותר של מדינת ישראל. הבאנו בשנה האחרונה את הייצוא הישראלי לשיא של 114 מיליארד דולר, אישרנו הקמה והרחבה של מאות מפעלים והתייצבנו, ערב הקורונה על נתוני אבטלה הטובים ביותר מאז קום המדינה, הגדתנו את שיעור המועסקים בהייטק, שברנו את מונופול מכון התקנים, עברנו לתקינה בינ"ל, הובלנו את צו היבוא האישי ורפורמות בעולם הצרכנות אשר הזניקו את ישראל ב-16 מקומות במדד התחרותיות של ה-OECD, פתחנו מאיצים ברחבי הארץ והענקנו לעסקים קטנים מעטפת סיוע, ייעוץ ומימון, חיים חדשים וצמיחה למאות עסקים. רגע לפני הקורונה התייצבנו על נתוני האבטלה הטובים ביותר מאז ומעולם, ואני בטוח שעוד נשוב אליהם."

לסיום אמר, "אני מאחל למחליפי בתפקיד, עמיר פרץ, הצלחה רבה. אין לי ספק שאתה, יחד עם עובדות ועובדי משרד הכלכלה והתעשייה המקצועיים והמסורים, ובעזרת נשות ואנשי התעשייה והעסקים בישראל, תמשיך להצעיד בעוז את המשק הישראלי בפרט ואת מדינה ישראל בכלל, לשיאים חדשים".

צילום: גדעון שרון, לע"מ

Back to top button