מבזקיםצבא וביטחון

גנץ: נקדם את תוכנית השלום של הממשל האמריקאי והנשיא טראמפ

היום (שני) התקיים בבסיס הקריה בתל אביב טקס החלפת שרי הביטחון במעמד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון הנכנס בני גנץ ושר הביטחון היוצא נפתלי בנט.

גנץ אמר בפתח דבריו, כי בכוונתו להוביל תוכניות רב שנתיות לצה"ל ולמערכת הביטחון שיאפשרו להן להתמודד עם איומי ההווה ואתגרי העתיד. גנץ התייחס גם לאתגרים הביטחוניים שעומדים בפני מדינת ישראל: "נגן על אזרחי ישראל מאיומים רחוקים ומאיומים קרובים, נאתר אותם, נגדע אותם ונשמיד אותם".

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

עוד הוסיף: "כמי שפועל גם במימד המדיני, אני מחויב לעשות את כל שניתן לקידומם של הסדרים מדיניים ולחתור לשלום – השלום היה ונשאר, משאת נפש ציונית חשובה. נקדם את תוכנית השלום של הממשל האמריקאי והנשיא טראמפ. צעדים מדיניים אחראים וחשובים, מצריכים מערכת ביטחון חזקה, שיודעת להעריך ולהיערך למציאות האסטרטגית שעומדת בפני מדינת ישראל, שיש לה אוזן קשובה אצל מקבלי ההחלטות ומחוברת אליהם. כזו יש לנו, וכזו תמשיך להיות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר סיים את דבריו והתייחס להקמת הממשלה שזה עתה קמה: "חוזקה של החברה הישראלית נמדד לא רק באגרוף הברזל שלה, אלא גם בנכונות של כל מרכיביה לצאת אל הקרב, באיתנותו של העורף, ובחוסנה של החברה כולה. אל החברה הישראלית אני נושא עיניים היום. אלו ימים של התערערות האמון במוסדות השלטון. אחת הסיבות להקמת הממשלה הנוכחית מבחינתי, היא התחושה הקשה של ניסיון להצית ואלי חלילה להתקרב למלחמת אחים ולנצח בה. ניצחתי בקרבות, פעלתי במלחמות, את המלחמה הזו אני לא רוצה לנצח, את המלחמה הזו אני מחוייב למנוע."

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בנוסף, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ ערך היום מפגש ראשון עם פורום מטכ"ל בראשות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומוקדם יותר פגש את פורום הנהלת משרד הביטחון בהובלת המנכ"ל, האלוף (במיל') אודי אדם.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

Back to top button