חדשות הארץמבזקים

הבקשה נדחתה: נתניהו יתייצב בבית המשפט לפתיחת משפטו

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים דחו היום (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להתייצב לדיון הראשון בפתיחת משפטו, זאת בטענה כי נוכחותו מחייבת חמישה מאבטחים ומספר הנוכחים באולם בעקבות זאת עלול לעלות על המספר התואם את הנחיות משרד הבריאות. בנוסף טענו עורכי דינו של נתניהו כי ויתור על נוכחותו יחסוך לקופת המדינה כספים רבים שנדרשים לצורך אבטחתו.

השופטים שכאמור דחו את הבקשה וחייבו את נתניהו להגיע לדיון הסבירו כי "לאחר עיון בבקשות ובתגובת המדינה, אנו דוחים את שתי הבקשות. בכל הנוגע לדיון הקראה – הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה, שהיא פתיחת המשפט. כך הדבר בכל הליך פלילי, וכך גם בהליך הפלילי הנוכחי, ולא מצאנו כי יש בנימוקי המבקש כדי להצדיק חריגה מכלל זה."

עוד הוסיפו כי "זאת ועוד, שעניינו ישיבת ההקראה, שהיא "תחילת המשפט" – "בתחילת המשפט יקרא בית המשפט את כתב האישום באזני הנאשם, ויסביר לו, אם ראה צורך בכך, את תכנו, אולם רשאי בית המשפט לא לעשות כן לגבי נאשם המיוצג על ידי סניגור, אם הודיע הסניגור
לבית המשפט, כי קרא את כתב האישום באזני הנאשם והסביר לו את תכנו, ואם אישר הנאשם את ההודעה; דברי הנאשם וסניגורו יירשמו בפרוטוקול".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משרד המשפטים, לע"מ

"אשר לטענה כי בשל הצורך בכניסת מאבטחים לאולם, לא ניתן יהיה לעמוד בהנחיות משרד הבריאות" הסבירו השופטים כי "בקביעת הנוכחים שייכנסו לאולם נלקח בחשבון הצורך בנוכחות מאבטחים. לעניין ההסדרים הקונקרטיים, על הגורמים המופקדים על נושא האבטחה לתאם את הנושא מול הגורמים הרלוונטיים בבית המשפט. לפיכך אנו דוחים את בקשתו של המבקש להיעדר מישיבת ההקראה."

"אשר לבקשה השנייה, לאפשר כניסת מייצגים נוספים לאולם הדיונים – לא נוכל להיעתר לבקשה." ציינו בהחלטה, "הגבלת מספר הנוכחים באולם בית המשפט בדיון הקרוב בתיק זה, כמו גם בכל הדיונים האחרים המתנהלים בימים אלה בבית המשפט, הנה בהתאם להוראות מנהל בתי המשפט, על פי הנחיות משרד הבריאות, ובהתאם לכללי "התו הסגול" – וזאת בשים לב לצורך בשמירה על בריאות הציבור. נוכח הצורך בשמירת מרחק בין הנוכחים באולם, לא ניתן להגדיל את מספרם מעבר לזה שכבר נקבע. להשלמת התמונה יצוין, כי בשל המגבלות הקיימות, נערך בית המשפט באופן מיוחד, תוך הקצאת מספר אולמות בהם ניתן יהיה לצפות בדיון בטלוויזיה במעגל סגור, לרבות אולם סמוך לאולם הדיונים, המיועד לעורכי הדין הנוספים המייצגים את הצדדים."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

  1. מיצווה שראש ממשלת ישראל המושחת יופיע בדיון לצורך העמדתו לדין ויסתכל לשופטים בעניים וכל המצלמות יזמזמו , סוף סוף אדם מושחת והרסני מופיע בבית המשפט. כי יש שופטים בירושלים.🙏💪

Back to top button