חדשות הארץמבזקים

אומ"ץ: להכליל גמלאים עד גיל 67 שעובדים, כזכאים לחל"ת ודמי אבטלה

תנועת אומ״ץ פנתה השבוע (יום רביעי), לשר האוצר ישראל כ"ץ, לשר הכלכלה עמיר פרץ, לשר העבודה והרווחה איציק שמולי, לחשב הכללי רוני חזקיה, לפרופ' אבי בן שמחון היועץ הכלכלי של רוה"מ וליו"ר וועדת הקורונה, בבקשה להכליל גמלאים עד גיל 67 כזכאים ליציאה לחל"ת וקבלת דמי אבטלה בדיוק כמו כל שכיר במשק ובהתאם לתקנות שעת חירום של משבר הקורונה.

יו"ר אומ"ץ, פליצ'ה פלד החתום על הפנייה מדגיש כי עובדים/גמלאים אלה המשיכו להוות חלק בלתי נפרד ממסגרת מעגל העבודה, ככל אזרח המועסק כשכיר והמשך עבודתם מעבר לפרישתם לגמלאות הינה בדרך כלל בשל סיבות כגון: פנסיה נמוכה, בעיות כלכליות, או רצונם להמשיך לתרום למשק ועוד.

כותב יו"ר אומ"ץ: "בתאריך 15.3.2020 הוציאו מרבית המעסיקים את עובדיהם לחל"ת כדי שיוכלו לקבל את "דמי האבטלה". לצערנו, עובדים/גמלאים עד גיל 67 שהועסקו כשכירים לכל דבר ועניין ושלחו את טופסי התביעה לביטוח לאומי לשם קבלת "דמי אבטלה" גילו להפתעתם כי הביטוח הלאומי מקזז מ"דמי האבטלה" שלהם המגיעים להם כחוק את "קצבת הזקנה". לדאבוננו, יוצא איפה, שעבור מחצית חודש מרץ עובדים/גמלאים אלו אינם זכאים כלל לקבלת "דמי אבטלה" וזאת כאמור בניגוד לתקנות שעת חירום של משבר הקורונה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד מוסיף יו״ר התנועה כי בבדיקה שנעשתה עבור חודש אפריל נמצא כי הביטוח הלאומי, משום מה, חישב את תשלום "דמי האבטלה" לפי 25 ימי עבודה בלבד מתוך חודש עבודה מלא. חמשת הימים שקוזזו מחודש אפריל שווים לסכום של 400 ש״ח בשכרם. בנוסף קיזזו לקבוצה זו את קצבת הזקנה בסך 2050 ש״ח. יוצא איפה שס״ה בחודש אפריל קיבלו הגמלאים עד גיל 67 כ 1550 ש״ח בלבד שכר אחרי כל הקיזוזים, סכום הנמוך מגובה משכורתם עבור חצי חודש באם היו עובדים כרגיל.

עוד כותב יו"ר אומ״ץ בפנייה למקבלי ההחלטות: "אין לנו ספק כלל וכלל שקיזוז "קצבת הזקנה" מ"דמי האבטלה" הוא לא ענייני ובלתי סביר לחלוטין. מדובר בעובדים/גמלאים המעוניינים ורוצים להשתלב במעגל העבודה. זאת כמובן אינטגרציה חיובית לשילוב בין צעירים לוותיקים העובדים יחד לטובת אותה מטרה, לעבוד ליצור ולא להיות לנטל על המוסדות והציבור ומכאן שעובדת הוצאתם לחל"ת לא הייתה באשמתם או בידיהם."

באומ"ץ מבקשים אף לציין כי עובדים/גמלאים מעל גיל 67 שיצאו לחל"ת או לחילופין פוטרו מעבודתם, מקבלים מהמוסד לביטוח הלאומי סכום מענק משתנה הנע בין 1,000 ש"ח עד 2,000 ש"ח עבור חודש מרס ו- 2 מענקים נוספים בין 2,500 ש"ח עד 4,000 ש"ח עבור חודש אפריל וחודש מאי וזאת, בהתאם לגובה

הכנסותיהם מעבודה ופנסיה, כאשר כאן קבלת המענקים אינה פוגעת בזכותם ל"קצבת זקנה" במקביל ועל כך באומ״ץ מברכים ומצפים לתיקון הנדרש גם לגמלאים עד גיל 67.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

  1. כל הכבוד לתנועת אומץ שחשפה את השיטה הנלוזה של האוצר בושה לממשלה מנותקת ומנוכרת

Back to top button