חדשות הארץמבזקים

מרכזי היום והמועדונים לאזרחים הוותיקים ייפתחו מחדש

166 מרכזי יום ו-350 מועדוני מופת יפתחו מחדש החל ממחר בהם יוכלו לחזור ולבקר כ-30,000 אזרחים ותיקים.

בהתערבות שר העבודה והרווחה איציק שמולי, מרכזי היום לאזרח הוותיק ומועדוני המופת יחזרו לפעילות החל ממחר (שני). החזרת המרכזים לפעילות התאפשרה לאחר שמשרד הבריאות אישר את המתווה שהכין האגף לאזרחים ותיקים במשרד לפני כשלושה שבועות ולאחר שמשרד האוצר אישר את תוספות התקציב הכרוכות ביישום במתווה.

על פי הסיכום שהושג המשרד יקבל תוספת תקציב של כ-12 מיליון שקלים לחודש לשיפוי המרכזים בגין תגבור מערך ההסעות ועיבוי כוח האדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי המתווה המרכזים יוכלו לקבל בחזרה את האזרחים הוותיקים בקבוצות של חמישה בכל חדר שגודלו לפחות 20 מטר רבוע. כמו כן, כל המשתתפים יתבקשו לחתום על הצהרת בריאות לעבור בדיקת חום בכניסה למרכז. ההסעות למרכזים יתוגברו כך שניתן יהיה לעמוד בהנחיות משרד הבריאות של נוסע אחד בכל מושב. כמו כן, צוותי המרכזים יונחו לעקוב אחר שינויים בריאותיים שחלים אצל המשתתפים. על פי חישוב שערכו במשרד העבודה והרווחה מדובר בתוספת תקציבית של כ-12 מיליון שקלים בחודש.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי אמר כי "בדידות האזרחים הוותיקים מסוכנת לשלומם ולבריאותם ואני שמח שלאחר מאמץ רב הצלחנו להוביל להחלטה לפתוח את מרכזי היום והמועדונים עבורם תוך שמירה על בריאותם. מחויבותי לאוכלוסיה המבוגרת ידועה וכשר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים היא תעמוד במלוא תוקפה".

משרד העבודה והרווחה מפעיל 166 מרכזי יום ו-350 מועדונית מופת ו-30,000 אזרחים ותיקים פוקדים אותם מדי יום. במרכזים זוכים המשתתפים להרצאות, סדנאות העשרה, פעילויות ספורט, מופעי תרבות, הקרנות סרטים, ארוחות בוקר וצהריים ואף בדיקות רפואיות מסוימות. במהלך משבר הקורונה עברו מרכזי היום למתן שירות מרחוק. אזרחים ותיקים שבחרו בכך קיבלו ארוחה חמה מדי יום לביתם, ביקור שבועי של עובדת סוציאלית, שמירה על קשר מרחוק עם צוות המרכז, ביצוע סידורים דחופים ועוד.

תגובה אחת

Back to top button