חדשות הארץמבזקים

שוב זה קורה: בן 40 ערירי נמצא לאחר שבוע בביתו ללא רוח חיים

היום (רביעי) סמוך לשעה 13:30 התקבל דיווח במוקד זק״א על גופה שנמצאה במצב ריקבון ברחוב התאנה ביוקנעם. מתנדבי זק"א צוות צפון שהגיעו למקום מצאו גבר כבן 40 ערירי שנפטר ככל הנראה לפני כשבוע כשהוא ללא רוח חיים ובמצב ריקבון קשה. המתנדבים טיפלו בכבוד המת בזירה וגופת המנוח הועברה להמשך בדיקה וזיהוי במכון לרפואה משפטית באבו כביר. נסיבות האירוע נחקרות ע"י המשטרה.

פנחס שטרלינג מתנדב זק"א צפון שטיפל בזירה: "מדובר בבחור צעיר ערירי כבן 40 אשר נמצא במצב ריקבון קשה לאחר שככל הנראה נפטר לפני כשבוע. המנוח כנראה סבל מאירוע רפואי ושכב לבדו עד שהריח הנוראי הציק לשכנים. הם הזעיקו את המשטרה והכיבוי שפרצו לדירה ומצאו את המנוח במצב של איבוד צלם אנוש."

צילום: אהרן ברוך לייבוביץ
צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

מתחילת השבוע טיפלו מתנדבי זק"א בתשעה אירועים קשים של ערירים וגלמודים שנמצאו זמן רב לאחר מותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המתנדב פנחס שטרלינג אמר בזירת האירוע: "עוד מקרה עצוב של מתנדבי זק"א שמגיעים בשבוע האחרון למקרה תשיעי של אדם שנפטר בבית. לא חברים, לא שכנים, במשך שבוע אף אחד לא מגיע, לא לבקר, לא להסתכל, להקיש בדלת. תעשו איזושהי פעולה. אדם תשיעי שנפטר בבית בלי שאף אחד בא ובודק מה קורה איתו".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א: "זה בושה לנו כחברה, כקהילה ובוודאי כיהודים למצוא את הקשישים והגלמודים שלנו במצב נוראי זה של איבוד צלם אנוש. הם גוססים לנו למוות. לא פעם אנו מוצאים אותם בבית כשהאמבטיה גולשת, או שהברז במטבח פתוח, הם החליקו בבית ולא היה מי שיגיש להם עזרה ראשונה או לטפל בהם, והם פשוט דוממים לנו למוות. אנו חייבים להתעורר ולהתעניין פעם ביום מה קורה עם השכן מלמעלה או למטה. לדפוק בדלת או שיחת טלפון וכך נציל חיים."

2 תגובות

  1. רובם מתאבדים. 450 בשנה לפי דוח שנמסר לועדת הכנסת בדצמבר 2018 ולכן הכתבה לא רלוונטית ובעיקר מטעה ופוגעת במאמצים הכבירים להסביר לציבור שממשלת ישראל רוצחת אותם עם קצבת זקנה בגובה של 1800 שקל (חצי מקו העוני). מדי שנה מדווחים על 165 מקרים בממוצע במשך הדור האחרון (כבר 20 שנה). התופעה החלה בינואר 2003 כשקצבת הזקנה (והנכות) הוקפאו. זקא עשו מעשה שלא יעשה כשטענו שהם נופלים ומתים. הם לא מוסרים את כל הפרטים כדי לא לפגוע בממסד שמזרים להם כספים

Back to top button