מבזקיםמשפטי/פלילי

נפלו אי דיוקים במכרז, בית המשפט אישר לנת"ע לבצע תיקונים

כב' השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נתנה היום (שני) פסק דין עקרוני בדיני מכרזים בנוגע למכרז של נת"ע, העוסקת בבניית הרכבת הקלה. מדובר במכרז לאפליקציית בטיחות בעבודה. בהצעה הזוכה (של חברת ה.ב. בטיחות) נפלו מספר אי דיוקים. נת"ע טענה כי מדיניותה באשר לתיקונים והשלמות במכרזים היא ליברלית ואפשרה לחברה הזוכה להשלים מסמכים המעידים על עמידתה בתנאי הסף. חברת סייפגארד חדשנות תקפה את החלטת ועדת המכרזים.

בית המשפט אמנם הכשיר במקרה זה את ההצעה, כיון שמדובר היה בהשלמה טכנית, אך קבע מפורשות, כי ככלל לא ניתן לתקן או להשלים הצעה פגומה במכרז וכי החריגים לכך הם מצומצמים מאד, וחייב הן את נת"ע, הן את ה.ב. חדשנות בהוצאות לטובת העותרת.

השופטת אגמון-גונן קבעה כי מדיניות נת"ע אינה יכולה להכשיר חריגים נוספים, מעבר לחריגים המצומצמים מאד שנקבעו בפסיקה: "אין במדיניות נת"ע ככלל, ובסעיף שיקול הדעת בפרט, כדי להרחיב את החריגים המעטים שנקבעו בפסיקה לעניין השלמה ותיקון של פגמים במכרז. לא ייתכן כי עורך מכרז יוכל להכניס סעיף כלשהו למכרז שיעקוף את דיני המכרזים כולם. נת"ע אמנם מדגישה בטיעוניה כי מדיניות זו ננקטת תוך הקפדה על עיקרון השוויון, אולם אין די בכך. הפסיקה, כאמור, קבעה חריגים מצומצמים מאד בהם ניתן לאפשר השלמות או תיקונים. כך ככלל, כך וודאי בשלב שלאחר פתיחת ההצעות. לאור הלכות אלו יש לבחון את התנהלות ועדת המכרזים במקרה הקונקרטי. .."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button