מבזקיםצרכנות

הנדסת תעשייה וניהול – למי זה מתאים?

איך עובדות מערכות גדולות? איך מתנהלת עבודה על פס ייצור, ואיך מרכיבים מוצר אחד מאלפי חלקים קטנים? אם המכניקה של מפעלים ובתי חרושת מעניינת אתכם, ואתם אוהבים לגלות איך דברים עובדים, יכול להיות שהתואר שהכי מתאים לכם הוא תואר בהנדסת תעשייה וניהול. אז מה בעצם לומדים בתואר להנדסת תעשייה וניהול, ומה הם הכישורים הנדרשים ממי שרוצה ללמוד את התחום? 

 

למי זה מתאים? 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קודם כל, צריך להבין שמהנדסי תעשייה אחראים על תכנון ובנייה של מערכות גדולות, כמו פס ייצור במפעלים. במסגרת עבודתם, מהנדסי תעשייה צריכים לדעת איך לבנות מערכות מסוג זה, איך להפעיל אותן ואיך לשפר את יעילותן. זהו תפקיד שדורש להתחשב בגורמים רבים לצד ההנדסה, כמו הגורם האנושי וגורמי רכש. המורכבות של העבודה דורשת ממהנדסי תעשייה להיות להיות בעלי ידע גדול בתחומי ניהול ובמדעי החברה, לצד הידע שלהם במדע וטכנולוגיה. מדובר בתחום שדורש בעלי מקצוע יצירתיים, בעלי ידע רחב ומתעדכן לצד יכולות חברתיות גבוהות, שיאפשרו להם להוביל את העבודה בצוות.

 

מה לומדים? 

בלימודי תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, נדרשים הסטודנטים לבחור בהתמחות במגמות, ביניהן הנדסת אנוש, אבטחת איכות, מערכות מידע ומחשוב, ניהול, תכנון ובקרה ממוחשבים, ותכנון מערכות. קיימת גם מגמת מנגנונים לוגיסטיים, בה לומדים לתכנן מערכות שקשורות בטכנולוגיות לשינוע מוצרים על פני מרחקים גדולים. כפי שניתן לראות, לימודי הנדסת תעשייה וניהול משלבים בתוכם נושאים רבים, והם משלבים בין הכשרה טכנולוגית להכשרה בתחום ניהול כוח אדם. במהלך התואר ירכשו הסטודנטים ידע תיאורטי רחב לצד התנסויות מעשיות שיכינו אותם לשוק העבודה.

 

כמה זמן אורכים הלימודים לתואר? 

לימודים לתואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול אורכים בדרך כלל כארבע שנים. כאמור, ברוב המוסדות תתבקשו לבחור במגמה שתמקד את הלימודים שלכם. לרוב, קיימים שני מסלולים עיקריים – אחד מהם מתמקד בייצור וניהול והשני שם זרקור על ניהול מערכות מידע.

תואר בהנדסת תעשייה וניהול ניתן ללמוד בכל אחת מהאוניברסיטאות בארץ, בטכניון, וגם במגוון רחב של מכללות אקדמיות הפזורות ברחבי הארץ.

 

מה הביקוש? 

עם התפתחות הטכנולוגיה, ועלייתה של תרבות הצריכה, יש דרישה גדולה לייעל תהליכי ייצור ולקצר אותם. בחברות רבות מחפשים אנשי מקצוע שיוכלו לסייע לחברה לחסוך כסף באמצעות ניהול נכון יותר וחסכוני יותר של תהליכי הייצור וההפצה. יש ביקוש גדול בחברות הייטק למהנדסי תעשייה. אנשי מקצוע בתחום צריכים להיות חדים ובעלי מעוף, ולהחזיק בסל רחב של יכולות טכנולוגיות ואנושיות כאחד. בהתאם, מדובר במשרה שמלווה בשכר מהגבוהים במשק.

בוגרי תואר בהנדסת תעשייה וניהול יוכלו להשתלב במגוון רחב של תפקידים, על פי ההתמחות שבחרו במהלך התואר. הם יוכלו לעבוד כמנהלים במפעלים ולפקח על איכות תהליכי הייצור, להציע לארגונים ניתוחי יעילות, להשתלב בתפקידי תכנון ופיקוח, ועוד.

Back to top button