מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון: "מינוי יועץ לנתניהו – חשד לשוחד בחירות"

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בדרישה לפתוח בחקירה מינויו של יו"ר רשימת צומת, משה גרין, לתפקיד בשירות הציבורי בשל פרישתו מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-23.

לטענת התנועה ב- 31 למאי פורסם בכלי התקשורת כי משה גרין, יו"ר רשימת צומת, מונה על ידי רה"מ לתפקיד בכיר בשירות הציבורי. לפי הפרסום בטרם הבחירות לכנסת ה-23 סוכם בין הרשימות צומת והליכוד, כי במידה ורשימת צומת תפרוש מהבחירות, יתמנה גרין לתפקיד של יועץ רה"מ לחקלאות והתיישבות. עוד עולה מהפרסום כי בתפקיד זה צפוי גרין להיות אחראי, בין היתר, גם על מינוי חברים לוועדה לבחינת היתכנות חוק קמיניץ להגברת האכיפה נגד עברייני בניה, זאת למרות שגרין הוא בעצמו עבריין מורשע בתחום המקרקעין.

עוד הוסיפו בתנועה לאיכות השלטון כי התפקיד אליו מונה גרין אינו קיים בשירות הציבורי, או בכלל, ועצם המצאת תפקיד עובד ציבור חדש וללא כל פיקוח, תוך ההצהרה של גרין כי מדובר במימוש ההסכם הפוליטי עליו חתם עם ראש הממשלה, מהווה הוכחה כי מדובר בטובת הנאה פסולה ושוחד בחירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנועה ציינה כי "הסכמים פוליטיים בין רשימות אינם נדירים ואינם פסולים מבחינת עצמם, אך לא כך מצב הדברים כשאנו עוסקים בהבטחה של המצאת משרה ציבורית בכירה בשירות הציבורי, המתוגמלת בשכר גבוה ובתמורה למתן הסכמה פוליטית, בוודאי הסכמה שטומנת בחובה הסרה של רשימה מהבחירות הכלליות."

לסיכום אמרו בתנועה לאיכות השלטון כי "טובת ההנאה שניתנה לראש הממשלה נתניהו היא ההבטחה כי מפלגת צומת, שקיבלה כמעט מנדט שלם של בוחרים, לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-23 בתנאי שהעומד בראשה מר גרין יקבל תפקיד של משרת עובד ציבור רמה ובשכר רב. לכן פנתה התנועה במכתב דחוף ליועמ"ש ולמ"מ המפכ"ל בדרישה לפתוח מיד בחקירה לבחינת חוקיותו וכשירותו של מינוי מר גרין ולשקול נקיטה בהליכים לאור קיומן האפשרי של עבירות פליליות בחתימה על ההסכם."

מטעמו של מר גרין נמסר בתגובה לטענת התנועה לאיכות השלטון כי בניגוד לנטען הוא מבצע את תפקידו בהתנדבות ולא מקבל אף הוצאות רכב.

צילום: ערוץ כנסת

תגובה אחת

  1. לתנועת איכות השלטון מעניין לא שמענו אותכם כאשר רבין נתן "שוחד"לשני חברי כנסת מצומת לאחד תפקיד של שר, ולשני תפקיד שמלווה עם מכונית מפוארת תמורת הסכמה להסכם אוסלו-צבועים.

Back to top button