מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש מועצת שומרון: שערורייה. זו לא מדיניות של ממשלת ימין

מאז פרסום תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עצר ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוכניות בנייה ביישובים שעל פי תוכנית המאה יהיו מובלעות. בין השאר בישובים: אלון מורה, איתמר, יצהר ואחרים.

בישוב אלון מורה, התוכנית אושרה לתוקף כבר ב-5 בינואר, אולם מאז טרם העביר הדרג המדיני את אישור נוסח הפרסום. הסיבה לכך היא, שעל פי מידע שהגיע לידי בכירים במערכת הפוליטית, נתניהו ביקש לעצור את פרסום התוכניות, מה שלמעשה מקפיא את הבנייה בישובים.

כך גם בישוב יצהר בו התקיים דיון להפקדה בסוף השנה הקודמת (18.12.19) אולם מאז טרם הועבר אישור פרסום ההפקדה. מה שעוצר את הבנייה במקום. ולמעשה מייצר מדיניות של הקפאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אומר כי מדובר בלא פחות משערורייה והקפאה דה פקטו. "מדובר כאן בניסיון לקיים הקפאת בנייה ליישובי קצה במסווה של בירוקרטיה. החלוקה לסוג א' וסוג ב' בישובים ביו"ש לא מקובלת עלינו. באם יש כאן רמיזה לכוונה להשאיר ישובים מבודדים כחלק מהתוכנית להחלת ריבונות הרי שזה חמור אף יותר. אני קורא לראש הממשלה להסיר באופן מיידי את החסמים ולאפשר את המשך התכנון והבניה בכל הישובים ביו"ש. ללא יוצא מן הכלל. הזכות לגדילה ולבנייה היא זכות בסיסית של כל אזרח ישראלי. הנסיון לחנוק את הישובים לא מקובל. הריבונות היא דבר חשוב. נתניהו נבחר על הטיקט הזה 3 פעמים בבחירות, עם ישראל מחכה לכך. בשום פנים ואופן הציבור בישראל לא ייתן שעל גבי הדיבורים היפים והחשובים על הריבונות יכניסו בדלת האחורית את ההקפאה בפועל. זו לא מדיניות של ממשלת ימין ולא אמור להתבצע כך".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון. צילום: גור דותן

תגובה אחת

Back to top button