חדשות הארץמבזקים

הנשיא ריבלין: טיפולי המרה ללהט"בים צריכים לרדת מסדר היום החברתי

בפתח חודש הגאווה, קיבל לידיו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את דו"ח "המדד העירוני הגאה״ הראשון של האגודה למען הלהט״ב בישראל. המדד העירוני הגאה, בדק לראשונה את המענים והשירותים ב-30 רשויות מקומיות בישראל עבור הקהילה הגאה בשנת 2019. את הדו"ח הגישה לנשיא יו״ר האגודה למען הלהט״ב בישראל, הילה פאר. עוד השתתפו באירוע כמה מראשי הערים המצטיינות: קריית ביאליק, ראשון לציון, רמת גן, רמת השרון וגבעתיים ונציגי הקהילה הגאה. ההגשה נערכה היום, יום ראשון, ט"ו בסיוון, 7 ביוני, בבית הנשיא.

על פי המדד תל אביב-יפו נמצאת במקום הראשון ביחסה ללהט"ב, במגוון תחומים בהם התשתית, הרווחה והתרבות. במקום השני עיריית ראשון לציון, עם ציון גבוה במיוחד בתחום התרבות ובמקום השלישי, עיריית גבעתיים. הנשיא דן עם ראשי הערים בחשיבות קידום מענים לקהילה הגאה ברשויות המקומיות וציין לשבח את הישגם הגבוה במדד העירוני המעיד על עשייתם המשמעותית לטובת שיפור רווחת תושביהם מקרב קהילת הלהט"ב.

"האנושות כולה צריכה להבין, צריכים להבין אזרחיות ואזרחי ישראל, חלילה מלהתייחס לנטייה כזו או אחרת כמחלה," אמר הנשיא לאחר קבלת הדו"ח והוסיף עוד: "בכל דרך בה אדם שמח ויכול להיות שלם ויוצר הוא יכול להגיע להישגים בדיוק כמו כל אדם אחר. אנחנו לא יכולים לדבר בחברה כשלנו על טיפולי המרה לקהילה להט"בית. אי אפשר לאפשר זאת. אין כאן שום מחלה, ולכן אין שום צורך בטיפולים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני רואה חובה באפשרות של כל אחד לחיות לפי אמונתו, במיוחד כשהוא מאפשר גם לאחר לחיות לפי אמונתו. הרף לכם מהדיבור על טיפולי המרה כאשר אין שום צורך בטיפול לאדם שהוא בריא לחלוטין.״

הנשיא חתם: ״אני חושב שבהגשת המדד צריך להדגיש שטיפולי ההמרה צריכים לרדת בהגדרתם מסדר היום החברתי בישראל. תודה לכם ראשי הערים על עשייתכם המובילה, השלטון המקומי בישראל הוא מקור גדול לאופטימיות.״

צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ

תגובה אחת

  1. עכשיו שאין לך אישה אתה יכול לצאת מהארון ולא יעשו לך טיפול המרה

Back to top button