חדשות הארץמבזקים

ריבלין: "השלום לו ייחלנו עדיין לא הגיע. חיזבאללה ממשיך להתבסס ולהתעצם"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשא היום (ראשון) דברים בטקס האזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל שהתקיים בהר הרצל בהשתתפות מיכאל ביטון, שר במשרד הביטחון האחראי על הנושאים האזרחיים והחברתיים ובני המשפחות השכולות.

"המלחמה בה נלחמנו על שלום הגליל, הייתה מלחמת אין ברירה, מלחמה אשר באה לשים קץ לשנים ארוכות של חיים תחת פחד וטרור בלתי נסבל," פתח הנשיא את דבריו בטקס ואמר: "כמעט ארבעה עשורים חלפו מאז. השלום לו ייחלנו עם מדינת לבנון עדיין לא הגיע. ארגון חיזבאללה ממשיך להתבסס על אדמת לבנון, להתעצם ולהצטייד באמצעי לחימה במטרה לפגוע במדינת ישראל. אז כמו היום, אנחנו נחושים לפגוע בקיני הטרור, במבצעיו ושולחיהם. אין לנו מלחמה עם העם הלבנוני. אבל כל עוד חיזבאללה הוא חלק מלבנון, כל עוד חיזבאללה הוא חלק מממשלת לבנון, כל עוד חיזבאללה מנצל את העם בלבנון, לטובת אינטרסים זרים, על לבנון וממשלתה מוטלת אחריות ריבונית לכל פעילות חיזבאללה. אנו ננקוט כל מהלך אפשרי על מנת למנוע מלחמה. אולם ממשלת לבנון נושאת באחריות לכל פעילות טרור שתצא משטחה. לא נהסס להכות באויב, בכל מקום ומקום, לא נרתע מעימות, ולא נסבול שום איום על חיינו. אנחנו חזקים. אנחנו ערוכים. אנחנו נחושים. התגרויות, פעולות טרור נגד ישראל והפיכתה של לבנון למעוז חיזבאללה בחסות איראנית לא יעברו בשתיקה."

"בימים אלה דנים באפשרות להעניק את אות המערכה למי שלחמו בלבנון מתום מלחמת לבנון הראשונה ועד לנסיגה," אמר הנשיא והדגיש: "הענקת אות המערכה ללוחמים במהלך 18 שנות שהותו של צה"ל בלבנון היא צודקת, ראויה, ומגיעה ללוחמים בני דור לבנון אשר רבים מהם נהרגו ורבים מהם נפצעו ורבים נושאים את הצלקות בנפשם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום דבריו פנה הנשיא לבני המשפחות השכולות ואמר: "מלחמת לבנון הראשונה זכורה לכולנו בזכות הגבורה, בזכות מסירות הנפש, בזכות עוז הרוח והקרבות הקשים. אתם, בני המשפחות השכולות, ההורים, הרעיות, הילדים, יתומי צה"ל, האחים והאחיות, שילמתן את המחיר הכבד והיקר ביותר. מחיר אשר אין לו אומדן ואין לו שיעור. אין מרפא לכאבכן. עודנו מחויבים להמשיך ולעשות הכול כדי למצוא כל בדל מידע על נעדרי צה"ל ולהביאם לקבר ישראל. יהי זכרם של הבנים חקוק בלב העם. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים."

צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ

תגובה אחת

  1. יהי זיכרם של כל חללי , מלחמת שלום הגליל , ושל כל מלחמות הקיום של העם היהודי ; מלחמות שניכפו על מדינת ישראל , על ידי אוייביה ;
    יהי זיכרם ברוך .

Back to top button