מבזקיםמשפטי/פלילי

הפרקליטות מערערת על מינוי ד"ר ברקאי לרופא האחראי על שירותי בריאות התלמיד

פרקליטות המדינה הגישה היום (שלישי) לבית הדין הארצי לעבודה, ערעור על פסק הדין שניתן בעניין מינויו של ד"ר אברהם ברקאי, לרופא האחראי על שירותי בריאות התלמיד במחוז הצפון. במסגרת פסק הדין עליו הוגש הערעור, קיבל בית הדין האזורי את תביעת ד"ר ברקאי והורה על ביטול החלטת נציב שירות המדינה לבטל את החלטת וועדת הבוחנים למנות את ברקאי למשרה.

על פי הודעת הערעור, החלטת הנציב לבטל את מינויו של ד"ר ברקאי הנה סבירה ומידתית וניתנה בסמכות. עוד צוין כי החלטת הנציב ניתנה לאחר ששקל את הזיקה שבין העבירות בהן הורשע ברקאי, פרסום והחזקת פרסומי תועבה של קטינים, למול מאפייני התפקיד, שיקולי חופש העיסוק, שיקולי שיקום ושיקולי האינטרס הציבורי ומידת הפגיעה באמון הציבור במערכת.

בערעור מבקשת הפרקליטות לבטל את החלטת בית הדין האזורי ולקבוע כי ד"ר ברקאי לא יוכל להתמנות למשרה. בנוסף התבקש בית הדין לעכב את מינויו של ד"ר ברקאי לתפקיד עד הכרעה בערעור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהודעת הערעור צוין בנוגע להחלטת הנציב כי "בהחלטתו, מצא הנציב כי קיימת זיקה בין חומרת ואופי העבירות בהן הורשע המשיב, המעידות על פגם מובנה בהתנהלותו, לבין אופי המשרה, הכרוכה גם בנוכחות בסביבת תלמידים, המהווים את דור העתיד של המדינה, ואשר לגביהם נתונה למדינה אחריות ציבורית מוגברת. הנציב נתן דעתו לאופי המשרה, ומצא כי הגם שהמשרה אינה כוללת טיפול קליני במטופלים, הרי שליבתה הנה פיקוח על שירותי בריאות התלמיד וחלק ממטלותיה מתבצעות בשטחי בתי הספר ובמהלך יום הלימודים ובכך, יש כדי להוות פגיעה משמעותית באמון הציבור במערכת ובתדמיתה".

עוד צוין כי "…אמון הציבור, מושפע בין היתר, מדמותו של כל אדם ואדם המאייש משרה בשירות המדינה, האמור לשמש דוגמה אישית לאחרים, הן מקצועית והן ערכית. כך, מינוי אדם אשר במעשיו דבק דופי ערכי-נורמטיבי חמור, עלול לפגוע באופן מהותי באמון הציבור בשירות הציבורי. ובפרט בענייננו, כאשר נמצא כי קיימת זיקה בין חומרת ואופי העבירות בהן הורשע המשיב, המעידות על פגם מובנה בהתנהלותו, לבין אופי המשרה, הכרוכה בנוכחות בסביבת תלמידים, המהווים את דור העתיד של המדינה, ואשר לגביהם נתונה למדינה אחריות ציבורית מוגברת".

ארכיון. צילום: משרד המשפטים

Back to top button