מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ ביטן: מענק הקורונה לחיילים בודדים חייב להיות מוכפל

וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות התכנסה היום (שלישי) בטיפול דחוף בצרכי החיילים הבודדים, רובם עולים-חדשים. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת דוד ביטן הדגיש כי מעל 500 חיילים בודדים לא קיבלנו את המענק הייחודי לקורונה, ויש לדאוג להעברת הסכום עוד השבוע.

ח"כ ביטן אמר "המשבר ארך כחודשיים, וסיוע בשכר דירה של 4,000 ₪ בלבד חייב להיות מוכפל, בהתאמה". ביטן הבטיח כי כבר בשבוע הבא יידרש האוצר להשיב בעניין, ותתקיים ישיבה בנושא.

לדברי מיכאל ביטון, שר במשרד הביטחון "החיילים הבודדים הם בבת עינינו והקמנו מערך מסדור ומורכב המלווה אותם עוד טרם גיוסם. לחסרי עורף משפחתי אנו מעניקים מעמד חיילים בודדים. סידרנו מגורים בקורונה לחיילים בודדים בבידוד, ולפני כשלושה חודשים הוחלט במשרד מרכז-לחייל-הבודד. נלווה אותם גם לאחר השחרור – בלימודים והכשרה מקצועית, ומעניקים סיוע בשכר דירה גם לאחר השחרור. לאחרונה הוענקו מענקי קורונה בהיקף 4,000 ₪ לכל חייל בודד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) קראה לשר ביטון "לעשות סדר בנהלי הקרן לחיילים משוחררים". חברה לסיעה, אלכס קושניר, קרא להקים מדור בצה"ל שיטפל בכלל העולים, לדברי אופיר סופר (ימינה) "חייל בודד הוא סיפור כל כך ישראלי ומרגש", וקרא לשלב עובדים סוציאליים בליווי אוכלוסייה זו, עד להשמת בתעסוקה ושילוב בקהילה. אנדריי קוז'ינוב (יש עתיד-תל"ם) קרא לטיפול בצרכי החיילים הבודדים ששוחררו בתקופת הקורונה, טלי פלוסקוב (הליכוד) שיבחה את פעילות צה"ל בנושא "הנותנת תקווה".

מנגד, דסי בן דיין, חיילת בודדה שוחררה, ציינה כי "המענק של 4,000 ₪ הוא פשוט פירורים, לאוכל ושכר דירה. עברנו את שלב התחנונים, למרות שפנינו לכל הגורמים. התחושה היא שאחר השחרור – כבר לא מסתכלים עליך". יאנה בר, חיילת משוחררת, קראה לחוקק חוק ייעודי לחייל הבודד המשוחרר, וסיפרה על מפקדים שלא משחררים חיילים-בודדים לסדנאות הכנה לשחרור בגלל מחסור בכוח אדם ביחידות.

אל"מ גלית גולן, מפקדת מופ"ת (מוקד השכר והכספים באכ"א) סיפרה מנגד על חיזוק הקשר עם המשפחות, חידוד הנהלים וההבדלים בין חסרי העורף המשפחתי לעולים חדשים, אך הודתה כי יש לשפר את ההכנה לפני הגיוס ואת הטיפול אחרי השחרור לאוכלוסייה זו.

ענבל פז-פיטל, ראש האגף ומנהלת הקרן לחיילים משוחררים, השיבה כי כבר שלושה חודשים לפני השחרור מודיעים לחיילים הבודדים על זכותם לסיוע בשכר דירה, וקוראים לו לממש זכות זו : "אנו מתקשרים טלפונית לכל חייל בודד משוחרר, ונשמח לתת מענק לכל חייל בודד משוחרר".

איציק אוחנה, סמנכ"ל פרט במשרד הקליטה, קרא להקמת "מדור עולים" במיט"ב (לשכת הגיוס), ככלי הכרחי לשיפור את השיבוץ הייעודי ומיצוי היכולות של החייל-העולה, ובנוסף – לחייב חיילים בודדים משוחררים בהשתתפות סדנאות ההכנה לשחרור – כדי שידעו ויממשו את כל זכויותיהם.

ארכיון. ח"כ דוד ביטן. צילום: אתר הכנסת

Back to top button