צרכנות

רכב תפעולי חשמלי

רוב האנשים שישמעו את צמד המילים "רכב תפעולי" לא ידעו בדיוק, מה כוונת המשורר. אולם רובינו כן נתקלו ברכב מהסוג הזה, רק לא ידענו שכך הוא מכונה. רכבים תפעוליים חשמליים נמצאים בשימוש במנעד תחומים כמו, תעשייה, לוגיסטיקה, חקלאות, שמירה וביטחון, תפעול וכדומה, בעוד הם יכולים לנוע רק באזור התפעולי. הרכבים הללו מונעים באמצעות אנרגיה חשמלית ולא מזהמים את האוויר בתנועה שלהם במרחב ומבטיחים נסיעה בטיחותית וחרישית. במאמר זה נלמד אודות השימושים ברכבים תפעוליים ועל המקומות הנפוצים ששם תוכלו למצוא לפחות אחד כזה.

אז מה זה רכב תפעולי חשמלי?

 רכב תפעולי הוא רכב שמסייע בתפעול של מקום, מסייע להתנייד בשטח ומסייע בהעברה של דברים ממקום למקום. מטרתו למעשה לעזור לבעלי מקצוע שונים להתנייד בשטח ולבצע את העבודה בצורה יעילה ובמינימום זמן. להבדיל משאר כלי הרכב שאנחנו מכירים, רכב תפעולי פועל על מנוע חשמלי שנטען על ידי מצבר. בנוסף, זה לא רכב שרשאי להתנייד בכביש עירוני רגיל או כביש מהיר והוא מיועד רק לאזורים בהם הוא מתפעל כמו שדה תעופה, מעל תעשייתי, פארקים, מוזיאונים, אזור חקלאי וכדומה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רכב תפעולי במושב 

בכל ביקור שלכם במושב או בקיבוץ, ודאי תיתקלו ברכב תפעולי שנעשה בו שימוש רב. רכב זה משרת את כל מי שעוסק במושב בחקלאות, ברפת, בגינה ובפרדס. אפשר להעמיס על הרכב סחורה ותבואה וכן גם להתנייד באמצעותו בשטח. הרכבים התפעוליים יסייעו רבות גם לכל תושב המושב או הקיבוץ, שמתקשה להתנייד בשל מגבלה בריאותית או זקנה, בעזרת הרכב התפעולי, הוא יוכל להרגיש הרבה יותר עצמאי ולנוע בחופשיות בשבילי המושב או הקיבוץ, כדי להגיע לחדר האוכל, למרפאה וכדומה.

רכב תפעולי בשדה התעופה

שדה התעופה נחשב למקום גדול ממדים שמתפרש על שטח עצום, בעלי תפקידים רבים בנמל יאלצו לחצות קילומטרים רבים מדי יום כדי לטפל במצבים שונים או לשנע סחורה כמו מזוודות, חבילות דואר וכדומה. באמצעות רכב תפעולי תתאפשר ניידות הרבה יותר יעילה שתספק שינוע אפקטיבי לכל אותן עבודות. בנוסף, גם נוסעים קשישים או בעלי מוגבלויות, שמגיעים לשדה התעופה ומתקשים להתנייד, ייעזרו בשדה ברכב תפעולי ויעברו בין כל התחנות עד בהגיעם למטוס באמצעותו.

רכב תפעולי באזורי אטרקציות

היום תוכלו למצוא רכבים תפעוליים גם במקומות רבים שמארחים קהל רב כמו, מלונות, פארקים, גני שעשועים וכל אטרקציה תיירותית שמתפרשת על שטח רחב. הרכבים התפעוליים ישרתו לרוב את כל מי שעוסק בגננות או את הפקחים של המקום או כל עובד תחזוקה שמתחזק את האתר. כמו כן, יש מקומות כמו ספארי ומרכז גולף, שניתן לשכור שם רכב תפעולי שמקל על הניידות במקום. בדרך כלל במקום בו הרכב התפעולי יתנייד יהיו אזורים ושבילים שמיודעים רק עבור נסיעה ברכבים אלה.

יתרונותיו של רכב תפעולי

כאמור, יש סוגים רבים של רכבים תפעוליים, אולם הבחירה בסוג הרכב תעשה בהתאם לצרכים הקיימים בשטח. יש רכבים תפעוליים חשמליים שתוכנותיהם ממש כמו מכונית ארבע על ארבע, ואלה נחשבים לעמידים ביותר וגם התחזוקה שלהם היא מינימלית. הרכבים הללו מותאמים לנסיעה בבוץ או על גבי אדמת כורכר או חצץ ומסוגלים לעבור, בזכות הגלגלים שיש להם, במקומות שרכב רגיל לא מסוגל לעבור, זאת בשל העובי והגודל של הגלגל והגובה שלו מעל מפני הקרקע. הגלגלים שלו לא יתפנצ'רו בקלות והגחון הגבוה שמאפיין את הרכב הזה, יאפשר לו מעבר במקומות מסובכים.

המאמר נכתב באדיבות ש.ב. פתרונות שינוע – רכבים תפעוליים תוצרת HDK

טלפון: 03-9341260 [email protected]

 

 

Back to top button