נמנעה שביתה בחינוך המיוחד: גורמי החינוך הגיעו להסכמה
פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל מסר היום (שלישי) שהגיע להסכמות עם משרד החינוך בדבר יישום טוב יותר של התיקון לחוק החינוך המיוחד. כזכור, מטרת הרפורמה בחינוך המיוחד הייתה לשלב יותר ילדים בחינוך הרגיל, תמורת מענים אישיים ובאמצעות סל משאבים מותאם. בחודשים האחרונים, התריעו הפסיכולוגים החינוכיים על כך שיושבי ראש וועדות האפיון וההשמה, שאחראים על שילוב הילדים, אינם פועלים ברוח הרפורמה, מה שעלול היה להביא לפגיעה בילדי החינוך המיוחד.
בשבועות האחרונים התדיינו נציגי פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית עם משרד החינוך, עד שהצדדים הגיעו להסכמות, והוחלט על הנחיות משותפות בנוגע להמשך יישום הרפורמה:
1. לטווח הקצר, כלל אנשי המקצוע בוועדות יונחו לפעול לפי שיקול הדעת המקצועי, המציב את צרכי הילד במרכז.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
2. לטווח הארוך, הוחלט שבמהלך הקיץ יימשך הדיאלוג הפורה בין משרד החינוך לבין צוותי החינוך, ההורים, מנהלי מחלקות החינוך והפסיכולוגים החינוכיים, במטרה לקיים שיח ולמידת תובנות והצעות לקראת יישום תיקון חוק החינוך המיוחד.
ירדן מנדלסון, מפורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל אמר: "אני שמחה ששיתוף הפעולה עם משרד החינוך הצליח להביא לשינוי חיובי ביישום הרפורמה, כך שאכן תשיג שילוב והכלה של ילדי החינוך המיוחד. אנו מצפים להמשך העבודה המשותפת עם משרד החינוך במהלך חודשי הקיץ, ומשוכנעים שבאמצעות שילוב כוחות נצליח לשלב את ילדי החינוך המיוחד במסגרות החינוך הרגילות בצורה מיטיבה."