חדשות הארץמבזקים

מכשירי דפיברילטור יותקנו באלפי תאי טלפון ציבוריים

בזק הודיעה היום (רביעי) על שיתוף פעולה ייחודי עם מד"א, שבמסגרתו בזק תתרום תאי טלפונים ציבוריים,ומד"א תתקין בתוכם מכשירי דפיברילטור מצילי חיים בעת אירועי לב, זאת בתיאום עם הרשויות המקומיות ,ועל ידי כך תנגיש אותם לכלל הציבור בעת צרה. בכל עיר בארץ עשרות עד מאות טלפונים ציבוריים המוצבים ברחובות מרכזיים בעיר, וכולם יוכלו להפוך פוטנציאלית לעמדת דפיברילטור. המהלך כפוף להשלמת הצעדים הנדרשים על ידי משרד התקשורת.

מכשיר הדפיברילטור הוא מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי ללב. לעתים, חולים אשר נמצאים בסכנה של פרפור חדרים אינם יכולים להמתין דקות ארוכות עד להגעת צוות חירום רפואי ולכן זמינות הדפיברילטור עשויה להציל חיים.

כאשר עובר אורח נתקל במקרה רפואי, עליו לחייג 101 למד"א שם יזהה הנציג את מיקום האירוע ובמקביל לשליחת צוות חילוץ, יכוון את הפונה לתא הדפיברילטור הקרוב על ידי הפעלת סירנה. נציג מד"א ידריך מרחוק את הפונה לגבי השימוש במכשיר, זאת עד להגעת האמבולנס הקרוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטלפון הציבורי שכולנו מכירים עבר מספר גלגולים בעשרות השנים האחרונות. בתחילה השימוש בטלפונים הציבוריים היה באמצעות אסימונים ובהמשך באמצעות כרטיסי חיוג נטענים, בזקכרט וטלכרט. בעבר השימוש בטלפונים הציבוריים היה גבוה מאוד ומידי חודש נרשמו מיליוני דקות שיחה ברחבי הארץ. עם השנים והעלייה המתמדת בשימוש בטלפונים הסלולריים השימוש בהם ירד ואף התיתר.

מבחינת בזק העברת תאי הטלפונים שאבדו מהרלוונטיות שלהם כתרומה שתשמש למהלך מציל חיים הינו בבחינת Win-Win. "הטלפונים הציבוריים היו חלק מההווי של כולנו, אך באופן טבעי עם התקדמות הטכנולוגיה הם התיתרו וכעת אנחנו שמחים לראות שהם זוכים לעדנה מחודשת", אומרים בבזק. עוד נמסר מהחברה כי, "למהלך זה ישנה גם חשיבות בהגברת המודעות ובעיקר להנגשת מכשירי הדפיברילטור והצלת חיים".

צילום: דוברות בזק

Back to top button