מבזקיםפוליטי / מדיני

חיימוביץ': הענקת כוח וסמכויות לגוף שאינו משטרתי דורש דיון מעמיק

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הארכת הצעת החוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות (הוראת שעה), בשנה אחת ( עד ה- 30.6.21) ולא בשנה וחצי, כפי שביקשה הממשלה. "נושא רגיש כמו הענקת כוח וסמכויות לגוף שאינו משטרתי דורש דיון מעמיק, ולא ייתכן שהממשלה תבקש להאריך הוראת שעה כזו ברגע האחרון. הוועדה דורשת דיון בעוד חודשיים, בו יציג המשרד לביטחון פנים נתונים על השינויים במספר עבירות אלימות, בהשוואה ליישובים בהם אין שיטור עירוני. הוועדה תבחן גם את הקריטריונים להקמת שיטור עירוני, ואת החסמים שמונעים מרשויות המעוניינות בכך להקימו. הוועדה דורשת מהממשלה להביא את תזכיר החוק להפיכת הוראת השעה להוראת קבע בפני בעוד חצי שנה בדיוק, חצי שנה לפני פקיעת הוראת השעה, על מנת שנדון בהצעת החוק לעומקה". אמרה ח"כ חיימוביץ'.

כיום מיושם השיטור העירוני, המשלב עבודת שוטר ופקח עירוני שעבר הכשרה, ב-71 רשויות מקומיות, ומתקיים הליך הקמה ב-7 רשויות נוספות. המשרד לביטחון פנים משתתף בעלויות הפעלת השיטור העירוני ב-50 רשויות, בהיקף של 19 מיליון ₪ בשנה. אחד הקריטריונים להקמת מערך שיטור עירוני הוא 16,000 תושבים לפחות. יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ: "זה קריטריון שנצטרך לתת עליו את הדעת. מדוע יישוב קטן יותר אינו יכול ליהנות מהשיטור העירוני, אם חשובים שהוא נותן מענה לביטחון האישי של אזרחים?"

ח"כ מיקי לוי אמר בדיון כי "תזכיר החוק הקבוע מוכן. אנו 10 שנים בתוך הסיפור של הוראת שעה. למה לא מספיק להאריך עד סוף השנה?" גלי קרן, מהמשרד לבט"פ ענתה: "כדי לאפשר דיון בהערות שהתקבלו לתזכיר החוק. בתקופה הקרובה יהיו עוד נושאים דחופים אחרים. צריך לבחון את מתכונת ההפעלה וגם תבחינים להכללה והוצאה של יישובים מהתוכנית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רפ"ק עידן כץ, ממשטרת ישראל ציין כי "הפרויקט ראוי להארכה. הוא מאפשר עבודה שבשגרה המשטרה לא מצליחה להגיע אליה. ניתן מענה לאזרחים בעבירות שפוגעות באיכות חיים כמו ונדליזם, שאינן בליבת העשייה של שוטר שמתמקד בפשיעה". ח"כ ג'אבר עסאקלה: "כמה יישובים שרוצים שיטור עירוני לא מצליחים להרים את זה בשל מחסור בתקציב?" גלי קרן, משרד ךבט"פ: "מביאים בחשבון דרוג חברתי כלכלי והיקף עברות בבואנו לסייע במימון".

צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

תגובה אחת

Back to top button