כלכלהמבזקים

שר הכלכלה פרץ לנציגי הפזורה הבדואית: לא תהיה פשרה עם אלימות

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, מגבש תכנית שתוביל ליצירת אמון בין החברה הבדואית בנגב למדינת ישראל: ״אם נעשה את הדברים בצורה נכונה, נוכל להפוך את הדור הבא לחלק מהכלכלה האנושית הישראלית, כי אחרת תימשך ההזנחה וההידרדרות שמובילה לנתק בין החברה הבדואית לחברה הישראלית"

השר פרץ ומנכ"ל משרדו, דוד לפלר, נפגשו הבוקר (חמישי) עם ראשי הרשויות הגדולות, נציגיה הבכירים של הפזורה שלוו על ידי ח"כ סעיד אלחרומי, ועם מנהלי רשות הבדואים, אשר עברה לאחריותו של השר. הפגישה נפתחה בסקירה על פעילות הרשות בשנים האחרונות, על ידי יו"ר הרשות, יאיר מעיין. משם המשיך השר לפגישה עם בכירי הפזורה וראשי הרשויות, מהם שמע כי ישנה נכונות מצדם לקדם מתווה בהסכמה, בינם ובין המדינה, אך הם הדגישו כי קודם יש לשקם את האמון אשר נפגע קשות בשנים האחרונות, בינם לבין רשויות המדינה, ובעיקר מול רשות הבדואים.

ההחלטה להעביר את רשות הבדואים לאחריותו של השר פרץ הפיחה תקווה בקרב נציגי הפזורה וראשי הרשויות, כי "לראשונה מזה שנים, ישנו בסיס לאמון ועבודה משותפת, היכולים להביא לגיבוש תכנית כוללת אשר תיתן מענה לצרכינו , תוך שמירה על התרבות הבדואית מחד, ומאידך, שילובינו בתוך החברה הישראלית כחלק בלתי נפרד ממנה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משרד הכלכלה והתעשיה

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ אמר: "קיבלנו הזדמנות משותפת לשקם ולבנות מחדש את האמון אשר נפגע קשות בשנים האחרונות. יש לנו מטרה משותפת – לעזור לתושבים כולם הן ביישובי הקבע והן בפזורה כאשר המטרה לבנות עתיד חדש לילדים, ולתת להם הזדמנות ותקווה לחיים טובים יותר. אנו, ביחד, מחויבים למשימה זו. אם אצליח לעמוד במשימה זו – זה ישרת בראש וראשונה את מדינת ישראל" השר פרץ הדגיש כי לא תהיה פשרה עם אלימות ופשיעה פלילית."

אחת המטרות של השר פרץ לשילוב המגזר הבדואי בחברה הישראלית שהתקבלו באהדה רבה ע"י ראשי הרשויות, היא פיתוח אזורי תעשייה גדולים שיביאו חברות גדולות לאזור, וייצרו מקומות עבודה רבים.

"אזורי התעשייה יהוו מנוף גדול לתעסוקה ושילוב המגזר הבדואי בחברה הישראלית" סיכם השר פרץ.

ארכיון. צילום: גדעון שרון, לע"מ
צילום: משרד הכלכלה והתעשיה

תגובה אחת

Back to top button