חדשות הארץמבזקים

כל כך עצוב: לא קורונה – זו המגיפה האמיתית בישראל

בתקופה האחרונה אנו עדים למקרים רבים, בהם אנשים, בגילאים שונים, שמתגוררים לבד בביתם, מסיימים את חייהם באופן טרגי ומצער מבלי שאיש יודע על כך והדבר מתגלה זמן רב יחסית לאחר מותם. מתחילת השנה טיפלו מתנדבי זק״א ב- 71 אירועים קשים מעין אלה.

היום (שישי) סמוך לשעה 13:30 התקבל דיווח במוקד זק"א על גופה שנמצאה במצב ריקבון בדירה ברחוב הרצל בנהריה. מתנדבי זק"א צפון שהגיעו למקום מצאו גבר כבן 70 שכנראה החליק בביתו ומת לפני מספר ימים. המתנדבים טיפלו בכבוד המת וגופת המנוח הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי.

אברהם ואזנה מתנדב זק"א צפון שטיפל בזירה סיפר כי "מדובר בערירי כבן 70 שגר לבדו. ככל הנראה הוא החליק בביתו לפני מספר ימים, ושכב לבדו זמן רב לאחר מותו. השכן שהרגיש ריח נוראי, הזעיק את המשטרה והכיבוי שפרצו לדירה ומצאו את גופת המנוח במצב של איבוד צלם אנוש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נסיבות האירוע נחקרות ע"י המשטרה.

מקרה דומה אירע אתמול ברחוב שבטי ישראל בנתיבות. גם במקרה זה נמצאה גופת גבר ערירי בן 65 במצב ריקבון. הוא ככל הנראה נפטר בביתו לאחר שסבל מבעיה רפואית ונמצא רק לאחר מספר ימים על ידי קרוב משפחתו שהזעיק את כוחות ההצלה למקום. "הריח היה נוראי" סיפר מיכאל לוי מפקד זק״א נתיבות שטיפל בזירה, "המנוח שכב בתוך הבית במצב של איבוד צלם אנוש לאחר שקרוב משפחה הגיע לבקרו ומצא אותו כך".

זירת האירוע בנתיבות. צילום: דוברות זק״א

ביום שלישי זה קרה גם באילת, גופת גבר צעיר יחסית כבן 40 שגר לבדו, נמצאה בדירה במצב ריקבון ברחוב 520 בעיר.

נתן בלטי מתנדב זק"א אילת שטיפל בזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה הזדעזעתי לגלות שמדובר בבחור שהכרתי מהשכונה בה אני גר באילת, המנוח בשנות ה- 40 לחייו גר לבדו. הוא ככל הנראה החליק ונחבל לפני מספר ימים, חבר שהגיע לבדוק בשלומו מצא אותו על הרצפה במצב של איבוד צלם אנוש. בכאב ובדמעות טיפלנו במשך מספר שעות בכבוד המת ובאיסוף הממצאים הרבים בזירה הקשה."

זירת האירוע באילת. צילום: דוברות זק״א
זירת האירוע באילת. צילום: דוברות זק״א

ביום שני נמצאו עריריים במצב ריקבון בבתיהם לאחר שמתו מספר ימים קודם לכן, בן 50 ברחוב אפריים קציר בהוד השרון ובן 67 ברחוב ארלוזורוב בחיפה.

אהרל’ה הורוויץ מתנדב זק"א צפון שטיפל בזירה בחיפה סיפר כי "מדובר בגבר בן 67 שגר לבדו. ככל הנראה לפני כשבוע החליק בביתו, נחבל ושכב לבדו עד שדמם למוות. קרוב משפחה שהגיע לבדוק בשלומו הרגיש את הריח הנוראי והזעיק את כוחות המשטרה שנכנסו לדירה ומצאו את המנוח במצב של איבוד צלם אנוש".

אהרל’ה מוסיף כי "מדובר באירוע מצער. הבית היה מוזנח ומטונף לגמרי, כואב הלב לראות איך אנשים גלמודים ועריריים חיים לבדם מבלי שאף אחד יבדוק בכל יום בשלומם. זה מוות מיותר שניתן היה למנוע. אני מתחנן אליכם! אל תשאירו את העריריים והגלמודים לבדם. תבדקו בשלומם לפחות פעם ביום כדי להציל את חייהם."

זירת האירוע בחיפה. צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

בזק"א מבקשים מהציבור לגלות יותר אכפתיות וערנות לאנשים העריריים שממתגוררים בסביבה, "שימו לב לעריריים והגלמודים בסביבה שלכם, בדקו בשלומם פעם ביום, כי זה מציל חיים ויכול למנוע מקרי מוות מיותרים ומחרידים."

2 תגובות

  1. מדובר בשקופים שלא מעניינים את אף אחד ובמיוחד את מערכת הרווחה שאמורה להכיר ולעזור לקשישים ערירים. תעודת עניות לחברה הישראלית

Back to top button