חדשות הארץמבזקים

"התביישתי וכאב לי, כמתנדב ותיק בזק"א המקרה זעזע אותי מאוד"

שוב אנו עדים למקרה מזעזע של גבר ערירי שנפטר בביתו לפני זמן רב מבלי שאיש ידע על מותו • הבוקר צוותי זק"א מצאו שלד זאת לאחר שנמצא מספר חודשים לאחר שנפטר בביתו. 

הבוקר (ראשון) סמוך לשעה 9:00 התקבל דיווח במוקד זק"א על שלד אדם שנמצא בדירה ברחוב גולומב בחיפה. צוות זק"א שהגיע לדירה מצא על דלת הבית מכתב ובו נכתב: "…. שלום, אנחנו מחפשים אותך, ובימים אלה של קורונה חשוב שתשמיע קול או לפחות תשלח מסרון  (SMS) בסמרטפון. בלית ברירה, אחותך תפנה למשטרה לחפש אותך כנעדר."

צוות זק"א טיפל במשך שעות בכבוד המת. הממצאים בזירה הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר לצורך בדיקה וזיהוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישראל שכטר וישראל לזר מתנדבי זק"א צפון שטיפלו בזירה סיפרו כי "מדובר במקרה מזעזע ומחריד. המנוח, גלמוד בן 75 שהתגורר לבדו בדירה. כשהגענו לזירה מצאנו שלד אדם על הרצפה באמבטיה, לאחר שככל הנראה הוא נפטר לפני מספר חודשים. הריח היה נוראי והמראות היו קשים מאוד. קרוב משפחה הזעיק את המשטרה והכיבוי שפרצו לדירה."

ישראל שכטר מוסיף: "השכנה סיפרה לנו שראתה אותו בפעם האחרונה בתחילת הקורונה ומאז לא יצא מהבית. כמתנדב ותיק בזק"א שטיפל במקרים רבים דומים המקרה זעזע אותי מאוד. מצאנו בן אנוש במצב הכי שפל שיש, אי אפשר לתאר את הזוועה. התביישתי וכאב לי שבשנת 2020 אדם חי במצב מוזנח וכל כך קשה, ומת לבדו מבלי שאיש הרגיש בחסרונו."

יהודה משי זהב יו"ר זק"א אמר בתחינה: "חייבים אתכם איתנו. אנחנו חס ושלום לא מאשימים אף אחד במקרה המצער הזה, אבל חייבים שכל אחד יתאמץ ויבדוק בשלומם של הבודדים בבניין שלו. – דקה ביום יכולה להציל חיים. זו לא סיסמא, זוהי המציאות סביבנו. עזרו לנו למנוע מקרים מחרידים נוספים".

צילום: אהרן ברוך לייבוביץ
צילום: אהרן ברוך לייבוביץ
צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

תגובה אחת

  1. שוב ושוב ושוב…כמעט כל שבוע ,תסתכלו סביבכם, בכל ישוב יש מבוגרים עריריים ,וכל אחד בישוב שלו מכיר אותם, אז תקחו טלפון ,תקישו על דלתות
    תתענינו ." כולנו ריקמה אנושית אחת חיה " .❤

Back to top button