חדשות הארץמבזקים

תקיפת הפלסטיני בחברון: שני קטינים נעצרו בתום חקירתם

במהלך סוף השבוע, התקבל דיווח במשטרה על אירוע אלימות ותקיפה שאירע בחברון שבמהלכו מספר חשודים תקפו פלסטיני ולוחם מגדוד 51 של גולני שניסה לחלץ את הערבי מיידי החשודים.

עם קבלת הדיווח פתחה המשטרה בחקירה שבמהלכה נאספו ממצאים ובוצעו פעולות חקירה ראשוניות.

במהלך הלילה הוגשו תלונות במשטרה על אירוע התקיפה שבעקבותיהן ביצעו חוקרי המשטרה פעולות חקירה מורכבות שהביאו במהרה לאיתור ותפיסה של חומרי וויזואליה המתעדים את האירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הלילה פעלו החוקרים לזיהוי ואיתור חשודים המעורבים באירוע וכבר לחלקם נמסרו זימונים להגיע לחקירה.

במהלך היום נחקרו שני קטינים בחשד לתקיפה ובתום חקירתם השניים נעצרו.

במסגרת פעולות החקירה שבוצעו נאספו ממצאים, נגבו מספר עדויות ונעשו פעולות לאיתור חשודים נוספים.

מהמשטרה נמסר כי היא תמשיך לפעול בנחישות במטרה להגיע לחשודים המעורבים באירוע התקיפה ולעוצרם לחקירה.

הרמטכ"ל רב- אלוף אביב כוכבי וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן שוחחו היום בעקבות האירוע שהתרחש בליל שבת. בפתח השיחה שיבח הרמטכ"ל את התנהגות הלוחם שפעל כמצופה מלוחם בצה"ל ומנע פגיעה באזרח פלסטיני.

הרמטכ״ל ציין כי אלימות לאומנית היא פשע שיש למנוע, להוקיע ולטפל בו במלוא חומרת הדין.

מ"מ מפכ"ל המשטרה הדגיש כי כוחות השיטור ולוחמי משמר הגבול ימשיכו בפעילותם לצד כוחות צה"ל במישור הגלוי והסמוי נגד כלל אירועי האלימות והפשיעה באזור עד לאיתור המעורבים ומיצוי הדין עמם.

בשיחתם הדגישו השניים את החשיבות הגבוהה שרואים בשני הארגונים בשיתוף הפעולה שבין צה"ל למשטרה באופן שוטף, וסיכמו כי יעשה כל מאמץ להמשך אכיפה נחושה של החוק והסדר כהמשך ישיר לביטחון האזור.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הגיב אף הוא לאירוע ואמר כי "חייל גולני שהגן על תושב פלסטיני בחברון, פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל. זאת לפי הפרטים שהועברו בדיווחים בערוצי הפיקוד. צה"ל מחוייב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר."

איברהים בדר, הפלסטיני שהותקף על פי החשד על ידי קבוצת הצעירים היהודים בחברון וניצל על ידי חייל צה"ל סיפר בראיון לעיתון ל"ידיעות אחרונות": הלכתי ברחוב בסמוך מאוד לבית שלי, ודיברתי בנייד. פתאום הגיחה מולי קבוצה של מתנחלים. לא דיברתי איתם, לא יצרתי איתם שום מגע. לפתע הם התחילו לתקוף אותי ולהרביץ לי".

תגובה אחת

  1. עוד לא הבנתי איך מגבניק אחד נמצא שם, מה הוא היה יכול לעשות, גם שהוא הגן על הפליסתינאי עדיין המשיכו להכות אותו, זה שהרמטכ"ל דיבר בסדר, אבל מ"מ מפכ"ל מה הוא יודע… כלום נכון מאד , היו צריכים להשאיר אותו במקלט.

Back to top button