בריאותמבזקים

פרופ' יורם לס: "הם היסטריים, לא צריך לסגור בתי ספר בגלל ילד שנדבק"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' יורם לס אמר היום (ראשון) בראיון לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר ברדיו "קול חי" כי "אין היום ילד אחד שמאושפז בבית החולים בגלל קורונה" והדגיש כי בישראל לא היה גל ראשון.

"יש נגיף שקוראים לו קורונה, לא שפעת, והוא מסוכן, אבל למזלנו הוא פוגע במעט מאוד אנשים, ובמיוחד בישראל" אמר פרופ' לס בפתח הראיון אך לדבריו לא היה בישראל גל ראשון, "אם תסתכל על חודש מרץ ועל חודש אפריל התמותה ירדה. אי אפשר לקחת קו ישר ולהפוך אותו לגל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר מוסיף כי "בתקופת המנכ"ל בר סימן טוב וגם בתקופתי, כל שנה היו גלי תמותה עצומים מסיבוכים של שפעת. בר סימן טוב ההיסטרי והבוס שלו הרסו את המדינה וגרמו למיליוני מובטלים".

פרופ' לס הטיל ספק ביחס למספר המתים מקורונה ואמר כי "זה שקר ש-300 איש בישראל מתו מקורונה, רק מעט מאוד מהם מתו באמת מקורונה. הם מתו כי בגיל מבוגר מתים, במיוחד אם יש לך מחלות רקע קשות כמו שהיו לרבים מהם".

לס הדגיש כי אינו חושש מההדבקה והבהיר כי "ההדבקה זה שום דבר. הנגיף לא מסוכן בכלל לאנשים מתחת לגיל 65, אין אף ילד חולה. מי שקורה לזה תחלואה ומי שקורא לתוצאה 'חיובית' במעבדה – חולה, הוא שקרן. כי הוא בריא, אסור לקרוא לקו ישר – גל ולאדם בריא – חולה." הוא ציין כי אין שום צורך לסגור את בתי הספר בגלל תלמיד שנמצא חיובי לקורונה, "הם היסטריים, לא צריך לסגור בתי ספר בגלל ילד שנדבק. אין אפשרות למנוע הדבקה, בתי הספר לא צריכים להיסגר כי ממילא כולם ידבקו בסוף", הדגיש.

לסיום אמר פרופ' לס כי העלייה בכמות הנדבקים נובעת מהעלייה במספר הבדיקות שמבוצעות, "מאות אלפים בישראל היום צפויים לצאת חיוביים בבדיקה במעבדה, מאות אלפים. לעולם לא תגיע אליהם כי הם בריאים".

פרופ' יורם לס. צילום: מתוך פייסבוק

תגובה אחת

Back to top button