בריאותמבזקים

דו"ח צה"ל מתריע מפני "גל שני": מספר הנפטרים יגיע למאות רבות

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, גוף מחקר הכפוף לאגף המודיעין של צה"ל פרסם היום (שבת) דו"ח בו הוא מתריע מפני "גל שני" של תחלואת קורונה ולדברי מחברי הדו"ח, "השונה במאפייניו מהגל הראשון אך לא פחות בחומרתו".

בדו"ח צוין כי במהלך השבועות האחרונים עולה מספר הנדבקים החדשים בישראל בקורונה באופן עקבי. בשבוע של ה-21-15 במאי מספר הנדבקים הממוצע שנתגלו מדי יום עמד על 16 נדבקים חדשים, וכיום, כעבור ארבעה שבועות, אנו עומדים על ממוצע יומי של כ-200 נדבקים חדשים (כ-300 ביומיים האחרונים).

מחברי הדו"ח במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מתריעים כי אם לא ינקטו פעולות כלשהן וקצב הגידול הנוכחי לא יקטן משמעותית (יישאר בטווח של %4 עד %8 ליום), אזי בעוד כחודש מספר הנדבקים החדשים היומי יעמוד על מעל 1,000 ומספר הנפטרים הכולל יגיע למאות רבות. "מצב עניינים זה עלול להוביל להחלטות משקיות קשות מאוד, עד כדי בחינת חידוש סגר כולל. להערכתנו, ניתן יהיה להימנע מהן על ידי צעדים מתונים, אך זאת רק אם יבוצעו בימים הקרובים." הדגישו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך הועלו השערות למה שצפוי שיקרה בשבועות הקרובים אם לא ינקטו צעדים. בדו"ח נכתב כי ההבדל המרכזי בין הגל הנוכחי לבין הגל הראשון, הוא שבראשון הוטלו הגבלות הולכות ומחמירות החל מאמצע חודש מרץ אשר בסופו של דבר הובילו לירידה במספר הנדבקים. כעת, מאז אמצע אפריל, ההקלות ההולכות ומתרחבות, עלולות לא רק להוביל להמשך העלייה אלא אף להאצתה. להערכתנו, בהנחה שלא ינקטו פעולות כלשהן, ועל בסיס ההנחות המחקריות (הלא מחמירות) המנויות מטה, הרי שבתוך כחודש מספר הנפטרים הכולל יגיע למאות רבות.

אילוסטרציה. צילום: Pexels

על פי הדו"ח, במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ממליצים לבצע מספר פעולות מיידיות:

• לשקול מחדש את ההקלות עליהן הוחלט בימים האחרונים, הן מבחינת השלכותיהן על התחלואה והן מבחינת המסר שהן משדרות לציבור.

• להרחיב משמעותית את ההסברה ברמה הלאומית והמקומית (שכן עולה החשש שחומרת המצב אינה ברורה דיה לציבור), לרבות מיקוד מאמצי הסברה ייעודיים למגזרים השונים. בראייתנו, דוגמא אישית בקרב מנהיגים ובכירים במשק ובכלל המערכת הציבורית (עטיית מסיכות, ריחוק) תהווה גורם משמעותי בתמיכה במאמצי ההסברה.

• להרחיב את האכיפה, ואת סמכויות האכיפה של הרשויות המקומיות במרחב הציבורי.

• לגבש מנגנון יעיל לאכיפת הבידוד, לאור פער מסתמן בהיבט זה.

• לממש באופן מואץ את מנגנוני קטיעת שרשראות ההדבקה שהוקמו לאחרונה, ולהרחיב במהירות את כוח האדם המוקצה לחקירות האפידמיולוגיות, כך שיוכל לעמוד בקצבי התחלואה הגדלים במהירות.

• לממש מנגנון יעיל לפינוי מבודדים וחולים למלוניות.

לסיכום ציינו, "להבנתנו, ללא ביצוע מהיר והחלטי של צעדים אלה, אשר עלותם המשקית מצומצמות באופן יחסי, מדינת ישראל עלולה בעוד כחודש להידרש להחלטות כלכליות וחברתיות כואבות בהרבה.

אילוסטרציה. צילום: Pexels
צילום: מכבי שירותי בריאות
צילום: דוברות כללית
צילום: דוברות לאומית שירותי בריאות
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

תגובה אחת

  1. עורכים וכתבים –  האם תוכלו להציג את מספר הנבדקים, ביחס למספר הבדיקות שתוצאותיהן חיוביות, בכל שבוע מאז החלו הבדיקות? וביחס למספר המאושפזים והמונשמים?
    יש שמות של אפידמיולוגים שכתבו את הדו״ח? כי הפרופסורים ממכון ויצמן ואיכילוב אומרים ההיפך!

Back to top button